Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Kuluttajien käyttötottumusten muutos näkyy Elisa Viihteen videovuokrauksen kasvuna

Elisa Oyj

Julkaistu: 05.02.2013 klo 12:12
Julkaisija: Elisa Oyj

Elokuvien verkkovuokraaminen Elisa Viihde -palvelussa on kasvanut merkittävästi. Jo lähes 60 % Elisa Viihteen asiakkaista on kokeillut palvelun videovuokraamoa ja yli neljännes asiakkaista käyttää vuokraamoa viikoittain, ilmenee Elisan marraskuussa 2012 toteuttamasta asiakastutkimuksesta. Suosituimpien listalla kärkipaikkaa pitävät toimintaelokuvat, koko perheen animaatiot ja kotimainen elokuvatuotanto.

Elisa Viihde-asiakkaat ovat innokkaita vuokraelokuvien katselijoita ja palvelun vuokraamoa aktiivisesti käyttävistä asiakkaista yli 70 % käyttää pääasiassa vain palvelun omaa vuokraamoa. Rinnalla käytetään kuitenkin edelleen jonkin verran myös perinteisiä kivijalkavuokraamoja. Vain noin 10 % Elisa Viihteen asiakkaista ei vuokraa elokuvia lainkaan, vaan tyytyy television ohjelmatarjontaan ja itse tallentamiensa elokuvien katseluun.

Elisa Viihde -asiakkaat vuokraavat erityisesti toimintaa, koko perheen elokuvia ja kotimaisia draamoja. Tammikuussa 2013 vuokratuimpien elokuvien kärjessä olivat toimintatrilleri Medusan perintö, komediaelokuva Ted ja kotimainen road movie Tie Pohjoiseen. Kotimaisen elokuvan suosio Elisa Viihde -palvelussa on noin kolminkertainen kansainväliseen tarjontaan verrattuna.

- Videoiden verkkovuokraus on lisääntynyt Suomessa nopeasti palvelutarjonnan lisääntyessä. Kuluttajien käyttötottumusten muutos näkyy myös Elisa Viihteen videovuokrauksen kasvuna. Kotimainen elokuvatuotanto kiinnostaa suomalaista kuluttajaa ja Elisa Viihteen vuokraamossa kotimaiseen sisältöön onkin panostettu: tarjolla on yli 150 suomalaista elokuvaa, kertoo liiketoimintajohtaja Kirsi Valtari Elisalta.

Elisa Viihde -palvelun videovuokraamo tuo käden ulottuville yhteensä yli 2 000 elokuvan valikoiman kätevästi ilman, että elokuvaa tarvitsee erikseen palauttaa. Vuokratun elokuvan katseluaika on 24 tuntia ja vuokraushinta vaihtelee 2 – 6 euron välillä. Vuokratut elokuvat laskutetaan Elisa Viihteen kuukausilaskun yhteydessä.

Vuokratuimmat elokuvat Elisa Viihde -palvelussa tammikuussa 2013:

1. Medusan perintö
2. Ted
3. Tie Pohjoiseen
4. Madagascar 3
5. Vares 8: Pimeyden tango
6. Magic Mike
7. Fire With Fire
8. Urhea
9. Stolen
10. Varasto

Lisätietoja: Kirsi Valtari, liiketoimintajohtaja, Elisa Oyj, p. 050 5065552, etunimi.sukunimi@elisa.fi