Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Kolme uutuutta maailman suosituimpaan matkapuhelinsarjaan

Kolme uutuutta maailman suosituimpaan matkapuhelinsarjaan

Julkaistu: 29.01.2009 klo 11:31
Julkaisija:

Nokia esitteli tänään kolme uutta puhelinmallia, joissa käytännöllisyys yhdistyy ylelliseen muotoiluun: Nokia 6700 classic, Nokia 6303 classic ja Nokia 2700 classic. Niiden toiminnallisuus vastaa kiireisimmänkin arjen haasteisiin, ja käyttäjäkokemusta täydentävät silmää miellyttävä muotoilu ja korkealaatuiset materiaalit.

Nokia esitteli tänään kolme uutta puhelinmallia, joissa käytännöllisyys yhdistyy ylelliseen muotoiluun: Nokia 6700 classic, Nokia 6303 classic ja Nokia 2700 classic. Niiden toiminnallisuus vastaa kiireisimmänkin arjen haasteisiin, ja käyttäjäkokemusta täydentävät silmää miellyttävä muotoilu ja korkealaatuiset materiaalit. Tämä tasapainoinen kokonaisuus on tarjolla erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Nokia 6700 classic jatkaa Nokia 6300 -puhelinmallin kunniakkaita perinteitä. "Kun Nokia 6300 tuli markkinoille vuonna 2006, se nosti välittömästi matkapuhelinten muotoilulle ja materiaaleille asetettuja vaatimuksia. Se rikkoi aiemmat keskihintaisten puhelinten myyntiennätykset ja nousi yhdeksi kaikkien aikojen suosituimmista malleistamme", sanoo tuotekategorioista vastaava johtaja Søren Petersen Nokian Devices-yksiköstä. "Nokia 6700 nostaa vaatimuksia yhä korkeammalle ohuella muotoilullaan, jossa kauneus yhdistyy tasapainoiseen käytännöllisyyteen. Tässä uutuudessa on kaikki klassikon ainekset. Uskomme, että siitä tulee yksi vuoden 2009 myydyimmistä puhelinmalleistamme."

Nokia 6700 classic -mobiililaitteessa ylellisen sileää pintaa, monipuolisia materiaaleja ja tarkasti työstettyjä yksityiskohtia täydentää metallinen näppäinmatto. Laitteen ominaisuuksiin kuuluvat viiden megapikselin kamera, avustettu GPS-navigointi Nokia Kartat -sovelluksella sekä nopeat yhteydet, joiden avulla kuvien ja videoiden jakaminen on helpompaa ja nopeampaa kuin koskaan aiemmin. Suomessa laitteen arvioitu verollinen suositushinta on 385 euroa sisältäen 30 päivän navigointilisenssin.

Nokia 6303 classic sopii käyttäjille, jotka hakevat hinnaltaan päivitettyä seuraajaa suositulle Nokia 6300 -mallille. Laitteen ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa 3,2 megapikselin kamera, jonka kuvat heräävät eloon suurella 2,2 tuuman näytöllä, sekä Nokia Kartat -sovellus valmiiksi asennettuna. Monipuolisia ominaisuuksia täydentää pitkäkestoinen akku. Nokia 6303 muuttuu 3,5 mm:n audioliitännän ansiosta hetkessä täysipainoiseksi musiikkisoittimeksi, johon mahtuu tuhansia musiikkikappaleita. Suomessa laitteen arvioitu verollinen suositushinta on 190 euroa.

Nokia 2700 classic on yksi Nokian edullisimmista matkapuhelimista, mutta sen ominaisuuksissa ei ole säästelty. Laitteen muisti on laajennettavissa muistikortilla kahteen gigatavuun. Uutuusmallin ominaisuuksiin kuuluvat myös musiikkisoitin ja kahden megapikselin kamera. "Käyttäjät voivat avata, tallentaa ja jakaa satoihin eri tiedostomuotoihin tallennettuja tiedostoja Nokia Share on Ovi -verkkoyhteisön ja muiden verkkopalvelujen välityksellä. Monipuolisten ominaisuuksiensa ja selkeän käyttöliittymänsä ansiosta Nokia 2700 classic sopii mainiosti myös nettiselaukseen, ja moni käyttäjä nyt myös kehittyvillä markkinoilla saaneekin sen välityksellä ensimmäiset kokemuksena Internetistä", Petersen arvelee. Suomessa Nokia 2700 classic -mobiililaitteen arvioitu verollinen suositushinta on 95 euroa.

Kaikkien kolmen uutuusmallin toimitusten odotetaan alkavan vuoden 2009 toisella neljänneksellä.

Lehdistökuvia muuta tiedotusmateriaalia on saatavilla osoitteessa www.nokia.com/press/photos.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia