Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Kesäkuun myydyimmät puhelimet: Kesäaikana älypuhelimen käyttö kasvaa selvästi

Elisa Oyj

Kesäkuun myydyimmät puhelimet: Kesäaikana älypuhelimen käyttö kasvaa selvästi

Julkaistu: 01.07.2013 klo 07:45
Julkaisija: Elisa Oyj

Kesälomakaudella älypuhelimen käyttö muuttuu. Lomalaiset lukevat tavanomaista enemmän lehtiä, tarkkailevat säätietoja ja käyttävät sosiaalista mediaa mobiilisti. Älypuhelinten valikoiman ja hintahaitarin edelleen laajetessa kysyntä hajautuu useampiin malleihin siinä missä peruspuhelinmyynti keskittyy käytännössä yhteen uuden sukupolven malliin. Yrityspuhelinten käyttäjille lomarauhan mahdollistavat parhaiten älypuhelimet.

Henkilöasiakkaiden kesäkuun myydyimpien puhelinten listalla Nokia 301 pysyi viime kuun tapaan ensimmäisenä. Seuraavat sijat menivät Samsungin ja iPhonen lippulaivamalleille, joita seurasi Nokia Lumia-mallistonsa lähes koko laajuudella.

- Mökiltä käsin ei enää välttämättä haeta päivän lehtiä kioskeilta, vaan lehtiä luetaan enenevässä määrin mobiilisti. Uutisten seuraaminen kännykästä voi monen osalta myös täydentää perinteisten medioiden käyttöä, kun lomalla on tavallista enemmän aikaa seurata maailman menoa, kertoo Henkilöasiakkaiden puheliittymien liiketoimintajohtaja Jan Virkki Elisalta.

Älypuhelimet turvaavat työpuhelinten käyttäjien lomanvieton

Yritysten työntekijät ottavat tänä kesänä lomalle mukaan voittopuolisesti Lumia-puhelimia, joista muodostui yritysasiakkaiden neljän myydyimmän puhelimen kärki kesäkuussa. Älypuhelimet antavat paremmat mahdollisuudet työntekijöiden sekä yrittäjien lomailuun.

- Loma voidaan pitää lomana, kun sähköpostin ja vastaajan lomatiedot sekä puhelunsiirrot voidaan päivittää suoraan puhelimesta ajan tasalle. Pysyvä muutos on kuitenkin se, että osa hoitaa työasioita lomaltaan. Se on tullut jäädäkseen. Läppäriltä, tabletilta tai älypuhelimesta välttämättömimmät asiat voi hoitaa mökiltä tai matkalta ja jatkaa lomailua, ilman, että välillä pitää lähteä toimistolle, Elisan Yritysasiakkaiden mobiilipalveluiden liiketoimintajohtaja Jorma Niemelä toteaa.

Tästä päivästä alkaen soittaminen, puheluiden vastaanottaminen ja tiedonsiirto halpenevat EU:n alueella matkustettaessa. Tiedonsiirrossa muutos on merkittävin hintojen laskiessa 36 %. Verkkovierailuhinnat 1.7.2013 alkaen henkilöasiakkaille löytyvät osoitteesta saunalahti.fi/puheliittymat/hinnat-ulkomailla/ ja yritysasiakkaille osoitteesta www.elisa.fi/vodafone/

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2013:

1. Nokia 301
  2. Samsung Galaxy S IV
  3. Samsung Galaxy S III
  4. Apple iPhone 5
  5. Nokia Lumia 720
  6. Nokia Lumia 620
  7. Nokia Lumia 920
  8. Samsung Galaxy Gio
  9. Samsung Galaxy Xcover 2
  10. Nokia Lumia 820