Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » iPhone palasi paalupaikalle Soneran puhelinmyynnissä

Sonera

iPhone palasi paalupaikalle Soneran puhelinmyynnissä

Julkaistu: 01.09.2016 klo 08:00
Julkaisija: Sonera

Applen ja Samsungin puhelimet vahvistivat asemiaan koulunaloitussesongin myyntikisassa. Älykello- ja tarvikemyynti kasvaa jatkuvasti puhelinmyynnin rinnalla.

Applen iPhone 6S palasi elokuun vilkkaassa laitesesongissa Soneran myydyimpien puhelinten listan ykköseksi.  Viimeiset kuukaudet vahvasti edenneet Huawein puhelimet ottivat hieman takapakkia, kun toimitukset eivät täysin vastanneet vilkkaan koulunaloitussesongin kysyntään. Samalla kolmen johtavan valmistajan kisa Suomen markkinalla tiivistyi entisestään.

Soneran myydyimmät puhelimet elokuussa (suluissa sijoitus heinäkuussa)

1. (2.) Iphone 6S
  2. (8.) Samsung Galaxy J5
  3. (1.) Huawei P8 Lite
  4. (3.) Iphone SE
  5. (10.) Samsung Galaxy Xcover3
  6. (5.) Samsung Galaxy S7
  7. ( - ) Iphone 5S
  8. (9.) Honor 7 Lite
  9. (7.) Samsung Galaxy A3
  10. (4.) Honor 7

”Elokuun loppu ja alkava syksy tuovat mukanaan uusia puhelinmalleja kaikilta toimijoilta, jolloin hinnoittelu ja saatavuus vaikuttavat merkittävästi seuraavien kuukausien myyntitilastoihin. Samalla Soneran kanavissa älykellojen ja puhelintarvikkeiden myynti kasvaa koko ajan rahoituksella ostamisen myötä,” sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Markku Saranpää.

Sonera on uuden sukupolven operaattori, jonka palvelut mahdollistavat sujuvampaa arkea, valinnan vapautta ja uusia mahdollisuuksia kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille. Soneralla oli vuoden 2015 lopussa noin 4,4 miljoonaa liittymäasiakasta ja noin 3700 asiantuntijaa töissä. Sonera edistää digitalisaatiota muun muassa investoimalla vuosittain noin 200 miljoonaa euroa suomalaisten verkkoyhteyksiin. www.sonera.fi

Sonera on osa kansainvälistä Telia Companya. Tarjoamme toimivat ja kilpailukykyiset yhteydet ympäri maailmaa helposti ja huolettomasti. Toimintamme nojaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteisiin. Lue lisää meistä www.teliacompany.com