Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » InnOta-hankkeen yhteistyömuotoinen urakkakilpailu käynnistyy

Senaatti-kiinteistöt

InnOta-hankkeen yhteistyömuotoinen urakkakilpailu käynnistyy

Julkaistu: 23.07.2013 klo 14:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on julkistanut hankintailmoituksen, joka koskee Otaniemeen toteutettavaa uudisosaltaan puurakenteisen toimitalon urakointia. Hankkeen uudis- ja korjausrakentamisen ohjelma-ala on noin 10 000 neliötä.

Urakoitava toimitalo tulee Finnveran, Finpron, Tekesin ja Geologian tutkimuskeskus GTK:n yhteiseen käyttöön. Valmistuessaan se palvelee käyttäjien tarpeita monipuolisesti ja mahdollistaa uuden, entistä asiakasläheisemmän työnteon tavat.

Hankkeen urakkamuotona on Senaatti-kiinteistöjen kärkihankemallin mukainen yhteistyömuotoinen urakka, jossa yhdistyvät projektinjohtourakan, allianssimuotoisen urakan ja kiinteähintaisen urakan vahvuudet. Urakoitsija toimii hankkeen päätoteuttajana ja kaikki muut hankkeen urakoitsijat ovat pääurakoitsijan aliurakoitsijoita.

Osallistumishakemukset nyt julkistettuun urakkakilpailuun tulee toimittaa Senaatti-kiinteistöille 23.8.2013 mennessä. Neuvottelumenettelyyn valitaan kolme urakoitsijaa, joille lähetetään neuvottelujen jälkeen lopullinen urakkatarjouspyyntö 25.10.2013 mennessä.

Hankkeesta on käynnissä julkisen hankintamenettelyn mukainen suunnittelukilpailu, joka päättyy marraskuun lopussa. Tuleva urakoitsija kytketään hankkeeseen mukaan jo suunnittelukilpailun aikana siten, että urakoitsijan edustaja osallistuu suunnittelukilpailun ehdotusten arviointiin. Urakoitsijan toimeksianto alkaa joulukuussa 2013.

Alustavan toteutusaikataulun mukaan InnOtan rakennustyöt aloitetaan syksyllä 2014 ja valmiit tilat luovutetaan käyttäjille syksyllä 2016.

InnOta-rakennushanke

• Korjaus- ja uudisrakentamista noin 10 000 ohm2, puurakenteinen uudisosa
  • Rakennuttaja: Senaatti-kiinteistöt
  • Rakennuttajakonsultti: A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy
  • Tilojen pääkäyttäjät: Finpro, Finnvera, Tekes ja GTK
  • Rakentaminen alkaa syksyllä 2014, valmis syksyllä 2016
  • Hankkeessa valmistuu työtilat noin 600 työntekijälle
  • Hankkeeseen liittyy useita innovatiivisia tavoitteita liittyen mm. puurakentamiseen, työympäristöön, ympäristöön, energiaan, elinkaaritehokkuuteen ja kestävään kehitykseen

Senaatti-kiinteistöt, rakennuttajapäällikkö Jonni Laitto

Puhelin 0205 811 752, jonni.laitto@senaatti.fi

A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy, rakennuttajakonsultti Harri Ilomäki

Puhelin 0207 911 684, harri.ilomaki@ains.fi

Linkki hankintailmoitukseen: http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2013-016901/

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuotamme työympäristöjä, joissa innostutaan, onnistutaan ja viihdytään. Tuomme tilalle ratkaisut.