Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Huumorilehti Pahkasika nyt Elisa Kirja -palvelussa

Elisa Oyj

Huumorilehti Pahkasika nyt Elisa Kirja -palvelussa

Julkaistu: 09.08.2013 klo 11:04
Julkaisija: Elisa Oyj

Huumorilehti Pahkasika ilmestyi yhteensä 77 kertaa vuosina 1975 – 2000. Nyt tuo kotimaisen huumorin legendaarinen lippulaiva tekee uuden paluun, kun Pahkasian kaikki numerot ilmestyvät e-kirjoina Elisa Kirja -palvelussa.

Ensimmäiset kuusi sähkö-Pahkasikaa ovat juuri ilmestyneet. Jatkossa joka kuukausi tulee uusi numero ja yhteensä sähköisessä muodossa tullaan julkaisemaan lähes 5 000 sivua Pahkasian huumoriartikkeleita ja sarjakuvia.

Näin laajaa populaarikulttuurin kokonaisuutta ei Suomessa ole aiemmin tuotu sähkökirjoina suuren yleisön saataville. Kulttuuriteon takana ovat Elisa Kirja -palvelu ja Pahkasian kustantaja Banana Press Oy.

- Olemme innoissamme saadessamme tehdä yhteistyötä Pahkasian kanssa. Työhön paluu kesäloman jälkeen sujuu rattoisammissa merkeissä ja hymy pysyy huulilla, kun voi välillä vilkaista kännykällä muutaman Pahkis-jutun, nauraa palvelujohtaja Liisa Puurunen Elisalta.

- Pahkasika sopii mainiosti uudenlaiseen lukemisen tapaan, sillä Elisa Kirjan e-kirjahylly kulkee kätevästi mukana kännykällä tai tabletilla ja lyhyellä Korkeajänistys-, Peräsmies- tai Jurpo-jutulla ehtii hyvin piristää itseään vaikka bussi- tai ratikkamatkalla, Puurunen jatkaa.

Pahkasian päätoimittaja Markku Paretskoi odottaa paljon uusilta sähkö-Pahkasioilta.

– Tulee mieleen ihan lapsuuden kesät maalla. Karjaa pidettiin aitauksissa, joiden ympärillä oli sähköaita. Sähköpaimenen virroittamalle aitalangalle pissiminen teki lähtemättömän vaikutuksen. Jotain samankaltaista kokemusta odotan myös näiltä uusilta sähkö-Pahkasioilta, päätoimittaja Markku Paretskoi linjaa.

Sähköisen Pahkasian hinta on 4,90 euroa/numero ja ensimmäiset kuusi numeroa ovat nyt ladattavissa osoitteessa www.elisa.fi/kirja.

Elisa Kirja on suomalaisen sähköisen kirjallisuuden palvelu, josta löytyy maailman laajin valikoima suomenkielisiä e- ja äänikirjoja sekä teoksia, joita muualta ei saa. Palvelun saa helpoiten käyttöönsä lataamalla maksuttoman Elisa Kirja -sovelluksen tablettiin (Android tai iPad) tai älypuhelimeen (Android tai iPhone). Lisätietoja palvelusta osoitteessa www.elisa.fi/kirja.

Elisa Oyj, Liisa Puurunen, palvelujohtaja, p. 050 506 0285, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Banana Press Oy, Markku Paretskoi, päätoimittaja, p. 044 5246214, paretskoi@bananapress.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

Banana Press Oy sarjakuvakauppaan sekä huumorin tuotantoon erikoistunut sisällöntuottaja. Alunperin se perustettiin vuonna 1985 Pahkasika-lehden kustantajaksi. Lisätietoja www.bananapress.fiLisätietoja www.bananapress.fi