Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Galaxy S5 Active – Aktiiviseen elämään suunniteltu huippuälypuhelin

Samsung Electronics Nordic

Galaxy S5 Active – Aktiiviseen elämään suunniteltu huippuälypuhelin

Julkaistu: 01.10.2014 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Sotilastason standardit täyttävä Galaxy-puhelin

Helsinki, 1. lokakuuta – Galaxy S5 Active on huippuälypuhelin, joka on suunniteltu kaikkein vaikeimpiin olosuhteisiin ilman kompromisseja suorituskyvystä ja teknisistä ominaisuuksista. S5 Active on suunniteltu niille, jotka eivät halua murehtia puhelimen kunnosta. Puhelin sopii työkäyttöön vaativissa oloissa ja jännityksen täyteisiin harrastuksiin: laskettelurinteeseen, kalliokiipeilyyn ja vaikka koskenlaskuun. Samsungin uusin Galaxy-älypuhelin on suojattu pölyltä, vedeltä ja kolauksilta.

Sotilastason suojaluokitus

Sen lisäksi, että S5 Activessa on vesi- ja pölytiiveyden kattava IP67-luokitus, on se saanut sotilastason MIL-STA-810G -suojaluokituksen. Puhelinta testattiin 18 eri koeympäristössä, joissa koeteltiin muun muassa sen lämpötilavaihtelun-, ilmanpaine-, pölyn-, hiekan-, tärinän- ja iskunkestävyyttä. Testi osoitti, että puhelin on ihanteellinen etenkin pohjolan karuihin oloihin. Galaxy S5 Active kestää ongelmitta ravan ja roiskeen sekä hyisen rännän ja lumen.

– Samsung luo teknologiaa kaikenlaisille ihmisille ja kaikenlaisiin tarpeisiin. Galaxy S5 Active on suunniteltu aktiiviseen elämäntyyliin ihmisille, jotka haluavat huippuälypuhelimen paketissa, jonka kestävyydestä ei tarvitse murehtia töissä tai vapaa-aikana, toteaa Samsungin telecom-myyntipäällikkö Mika Engblom.

Aktiivinen kumppani

Mukana on myös kattavat S Health -ominaisuudet ja sisäänrakennettu sykemittari. Ne tekevät puhelimesta täydellisen treenikaverin. Käyttäjä voi valvoa omien juoksulenkkien pituuksia, kunnon kehitystä, ruokavaliota ja sykettä. S5 on älypuhelin, joka ei rajoita käyttäjäänsä millään tavoin.

Galaxy S5 Activessa fyysiset painikkeet, joilla pääsee nopeasti käsiksi omiin suosikkitoimintoihin. Myös kosketusnäyttöä voi käyttää hanskat kädessä.

Huippukamera ja -näyttö

S5 Active-mallissa on FullHD Super AMOLED -näyttö, joka toimii säässä kuin säässä. Puhelimessa on 16 megapikselin kamera, jonka valotusta ja värejä voi säätää nopeasti lennosta. Videota älypuhelin tallentaa silmiä hivelevällä UHD-tarkkuudella (3840 x 2160).

Samsung Galaxy S5 Active tulee myyntiin dark green ja titanium silver -värivaihtoehdoilla marraskuussa. Sen suositushinta on 649 €.

Tekniset tiedot: Samsung Galaxy S5 Activessa on 2.5 Ghz:n neliydinsuoritin, 5.1 tuuman FullHD Super AMOLED -näyttö ja Android 4.4 -käyttöjärjestelmä, Laitteessa on 2 GB RAM-muisti ja MicroSD-yhteensopivuus 128 GB asti. Yhteysominaisuuksin lukeutuvat: Bluetooth®: 4.0 (BLE, +), USB 2.0, WiFi 802.11 a/b/g/n/ac 2.4G+5GHz, VHT80 MIMO ja NFC. Akku: 2800 mAh. Anturit: kiihtyvyysanturi, GPS, gyroskooppi, kompassi, sykemittari ja barometri.

*Vapaana oleva muisti voi olla ilmoitettua pienempi järjestelmätiedostojen johdosta.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, Myyntipäällikkö, telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi, p. 0400 630 049

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava kodinelektroniikan ja sen komponenttien valmistaja. Tinkimättömällä innovoinilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki