Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Ericsson parantaa jalkapalloyleisön mobiiliverkkokokemusta EM-turnauksessa Ranskassa

Ericsson

Julkaistu: 10.06.2016 klo 09:30
Julkaisija: Ericsson

Ericsson on mukana mahdollistamassa laadukkaan mobiiliverkkokokemuksen jalkapallofaneille tänään alkavissa jalkapallon Euroopan-mestaruuskilpailuissa Ranskassa. Ericsson on Ranskan suurimpien operaattoreiden keskeinen kumppani ja yritys on toimittanut kaikille kymmenelle kisoissa käytettävälle jalkapallostadionille 4G-verkkoratkaisuja parantamaan verkon peittoa ja laatua.

Verkkojen toimivuus turnauksen aikana on merkittävä osa kisakokemusta. Ericssonin ratkaisujen ansiosta kuvien, lyhyiden videoiden ja muun sosiaalisen median sisällön jakaminen on nopeampaa ja helpompaa. Vuonna 2014 Brasilian jalkapallon maailmanmestaruuskisoissa syntyi 26,7 teratavua (TB) dataliikennettä, joka vastaa lähes 50 miljoonaa valokuvalatausta.

Ericssonin 4G-ratkaisuilla vahvistetaan verkon peittoa ja kapasiteettia. Turnauksessa käytettäville jalkapallostadioneille on asennettu satoja 4G-tukiasemia.

Ottelut alkavat 10. kesäkuuta, ja finaali pelataan 10.7.2016.  Ranskassa järjestettävä EM-turnaus pelataan stadioneilla, joiden yleisökapasiteetti vaihtelee 33 000 hengestä 81 000 henkeen.

Ericssonin tuoreimman Mobility Reportin mukaan mobiililaitteilla katsotut videot kuusinkertaistavat mobiilidataliikenteen määrän älypuhelinta kohti Euroopassa vuoteen 2021 mennessä. Länsi-Euroopassa mobiilidataliikenne aktiivista älypuhelinta kohti nousee 2 gigasta 18 gigaan saman ajan kuluessa.

Ericsson tarjoaa ratkaisuja mobiilikeskeisen verkkopeiton parantamiseen stadioneilla. Lue lisää tarjoomasta Ericsson Live Events -sivuilta.

Taustatietoa: Small Cell as a Service

Verkottunut yhteiskunta -blogipostaus (englanniksi): 5G & Soccer: A perfect match

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericssonin näkemyksiä ja tutkimustietoa liittyen yhteiskuntien verkottumiseen:

Painolaatuiset kuvat ja lähetyslaatuiset videot lehdistön käyttöön:
www.ericsson.com/press

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologioiden ja -palvelujen tarjoaja, joka rakentaa eturintamassa verkottunutta yhteiskuntaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet maailman suurimpien teleoperaattorien kanssa, minkä ansiosta ihmiset, yritykset ja yhteiskunnat voivat paremmin hyödyntää mahdollisuuksiaan ja luoda kestävämpää tulevaisuutta.

Palvelumme, ohjelmistomme ja infrastruktuurimme – erityisesti mobiilin, laajakaistan ja pilviteknologian osalta – auttavat tietoliikenne- ja muita aloja menestymään liiketoiminnassaan, toimimaan tehokkaammin, parantamaan käyttäjäkokemusta ja tarttumaan uusiin tilaisuuksiin.

Noin 115 000 ammattilaistamme sekä asiakkaamme 180 eri maassa tekevät meistä maailmanlaajuisen teknologia- ja palvelujohtajan. Tukemamme verkot yhdistävät yli 2,5 miljardia käyttäjää, ja niiden kautta kulkee 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä. Investoimalla tutkimukseen ja kehitykseen varmistamme, että ratkaisumme ja asiakkaamme pysyvät eturintamassa.

Vuonna 1876 perustetulla Ericssonilla on pääkonttori Tukholmassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 29,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria (249,6 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja New Yorkin NASDAQissa.

Suomen Ericsson työllistää noin tuhat osaajaa, ja yrityksen päätoimipiste on Kirkkonummella. Toiminta Suomessa pohjautuu kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin ja palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin.

www.ericsson.com

www.ericsson.com/news