Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Ericsson: median ja tv:n käyttökokemus muuttuu entistä yksilöllisemmäksi

Ericsson

Ericsson: median ja tv:n käyttökokemus muuttuu entistä yksilöllisemmäksi

Julkaistu: 26.05.2014 klo 09:00
Julkaisija: Ericsson

Ericssonin kansainvälisen Media Vision 2020 -selvityksen mukaan TV- ja mediaympäristö kohtaa merkittäviä muutoksia tulevina vuosina. Ericsson on nyt julkistanut kuusiosaisen raportin ensimmäisen osan, joka tarkastelee jatkuvasti muuttuvaa käyttäjäkokemusta.

Ericssonin mukaan vuoden 2020 kuluttajasukupolvi odottaa TV-, elokuva- ja pelikokemuksien yhdistyvän toisiinsa ja olevan helposti saatavilla. Lisäksi niiden odotetaan olevan räätälöityjä omien kiinnostuksen kohteiden, laitteiden ja tilanteiden mukaan.

“Yksilöllinen sisältö, teräväpiirtokuva, useat eri näytöt, interaktiivisuus, tasokas sisältö sekä videon ja sosiaalisen median yhdistyminen ovat tulevaisuudessa median käyttäjien arkipäivää. Myös käyttäjäkokemus muuttuu, kun media-alan rinnalle nousee yhä enemmän laitevalmistajien, sosiaalisten verkostojen ja sovellusekosysteemien tarjoamaa sisältöä”, toteaa Ericssonin Broadcast Services -yksikön operatiivinen johtaja Joachim Bergman.

Ericssonin tutkimuksessa visioitiin käyttäjäkokemuksen muuttuvan muun muassa seuraavasti
*:

• Sisältö tarjotaan personoituna.
  • Sisältöpaketit valitaan itse.
  • 50 prosenttia katselusta on lineaarista ja live-sisältöä.
  • 50 prosenttia katselusta on-demand-sisältöä.
  • Sosiaalinen suosittelu ohjaa kysyntää.
  • Interaktiivisuus laajenee sosiaaliseen median, peleihin ja vedonlyöntiin.

* Koko visio tiedotteen liitteenä

“Media-alan on sopeuduttava kuluttajan käyttäytymisen ja kokemuksen muutokseen, joka koskee sekä palveluiden löytämistä, saatavuutta että maksamista. Sisällön omistajien ja -toimittajien täytyy muuttaa ohjelmaformaattejaan, jakeluoikeuksiaan ja mainosmallejaan. TV-palveluiden tarjoajien on huolehdittava, että katsojat voivat itse poimia haluamansa sisällön”, Bergman toteaa.

Ericssonin Forever Evolving Experience -raportti on ladattavissa osoitteesta: http://www.ericsson.com/televisionary/media-vision-2020/forever-evolving-experience/

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologioiden ja -palvelujen tarjoaja, joka rakentaa eturintamassa verkottunutta yhteiskuntaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet maailman suurimpien teleoperaattorien kanssa, minkä ansiosta ihmiset, yritykset ja yhteiskunnat voivat paremmin hyödyntää mahdollisuuksiaan  ja luoda kestävämpää tulevaisuutta.

Palvelumme, ohjelmistomme ja infrastruktuurimme – erityisesti mobiilin, laajakaistan ja pilviteknologian osalta – auttavat tietoliikenne- ja muita aloja menestymään liiketoiminnassaan, toimimaan tehokkaammin, parantamaan käyttäjäkokemusta ja tarttumaan uusiin tilaisuuksiin.

Yli 110 000 ammattilaistamme sekä asiakkaamme 180 eri maassa tekevät meistä maailmanlaajuisen teknologia- ja palvelujohtajan. Tukemamme verkot yhdistävät yli 2,5 miljardia käyttäjää, ja niiden kautta kulkee 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä. Investoimalla tutkimukseen ja kehitykseen varmistamme, että ratkaisumme ja asiakkaamme pysyvät eturintamassa.

Vuonna 1876 perustetulla Ericssonilla on pääkonttori Tukholmassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 34,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,8 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja New Yorkin NASDAQissa.

Suomen Ericsson työllistää noin 950 osaajaa, ja yrityksen päätoimipiste on Kirkkonummella. Toiminta Suomessa pohjautuu kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin ja palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin. Suomen Ericsson sijoittui Great Place To Work -organisaation vuoden 2014 Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa sijalle kolme suurten yritysten sarjassa.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news