Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan syyskuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3 piti Apple iPhone 7:n takanaan

Elisa Oyj

Elisan syyskuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3 piti Apple iPhone 7:n takanaan

Julkaistu: 03.10.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

OnePlus 3 säilytti syyskuussakin kärkipaikan Elisan kuluttaja-asiakkaiden myydyimpänä puhelimena huolimatta Applen julkistamasta iPhone 7 -mallista. Puhelinkauppa kävi merkistä riippumatta syyskuussa poikkeuksellisen vilkkaana.

Elokuussa kuluttaja-asiakkaiden ykköstilan napannut OnePlus 3 ei luopunut kärkisijasta syyskuussakaan. OnePlus 3 piti takanaan muun muassa Applen uutuusmallin, iPhone 7:n.

Applen uudet iPhone -mallit on totuttu näkemään listan kärjessä pian niiden julkistamisen jälkeen. Tälläkin kerralla iPhone 7 olisi varmuudella sijoittunut kolmen myydyimmän puhelimen joukkoon, jos kysyntä ja saatavuus olisivat kohdanneet paremmin, kertoo Elisan henkilöasiakasyksikön liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Sijoitukseen vaikutti lisäksi syyskuussa poikkeuksellisen vilkkaana käynyt laitekauppa, Virkki sanoo.

Virkki uskoo, että iPhone 7 -perusversion lisäksi Plus-malli nousee mukaan myydyimpien puhelimien listalle saatavuuden parantuessa.

Elisan yritysasiakkaiden keskuudessa iPhone 7 oli syyskuussa toiseksi myydyin puhelin. OnePlus 3 päätyi sijalle 4.

Yritysasiakkaiden myydyimpien puhelimien listalla on tapahtunut vuodessa dramaattinen muutos. Uusien haastajien, muun muassa OnePlussan ja Huawein myötä, Android-puhelimien osuus on kasvanut merkittävästi. Myös Applen iPhone on onnistunut kasvattamaan hieman osuuttaan valikoimassa olevien halvempien malliensa avulla, kertoo Elisan yritysasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Petteri Svensson.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet syyskuussa 2016:

Huawei Honor 8

Huawei Honor 7 Lite

Huawei P8 Lite

Apple iPhone 5s

Huawei Honor 7

Apple iPhone 6s

Samsung Galaxy A3

Nokia 215

Apple iPhone SE

Microsoft Lumia 550

Nokia 108