Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan maaliskuun myydyimmät puhelimet: Valitse uusi puhelin nyt oikein

Elisa Oyj

Elisan maaliskuun myydyimmät puhelimet: Valitse uusi puhelin nyt oikein

Julkaistu: 01.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Älypuhelinten osuus kasvaa edelleen myydyimpien puhelinten listalla.  Uutta puhelinta ostaessa kannattaa nyt olla valppaana ja varmistaa, että puhelin tukee modernia ja nopeaa 4G-tekniikkaa.

Applen iPhone ja Nokian sekä Samsungin älypuhelimet jatkavat kärkipaikkojen pitämistä maaliskuun myydyimpien puhelinten listalla. Enemmistö myydyistä, uusista puhelimista on jo älypuhelimia, jotka tukevat 4G-tekniikkaa eli neljännen sukupolven mobiilitekniikkaa.

Nopeat 4G-yhteydet yleistyvät tänä vuonna laajalti ja nopeasti. Jatkuvasti verkkoihin investoivan Elisan tavoitteena on rakentaa 4G-verkosta yhtä kattava kuin nykyinen 3G-verkko. Huippunopea yhteys lisää muun muassa käyttömukavuutta, kun älypuhelinta tai tablettia käytetään vaikkapa videoiden katseluun, musiikin kuuntelemiseen tai sosiaalisen mediassa toimimiseen. Yhtä lailla nopeat yhteydet nopeuttavat yritysten erilaisten hyötykäyttösovellusten käyttämistä.

– Hinta-laatusuhde on tällä hetkellä kuluttajille todella tärkeä asia. Rahalle halutaan vastinetta niin yritys- kuin henkilöasiakkaiden puolella, kertoo henkilöasiakasyksikön liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta.

Uutta puhelinta ostaessa kannattaa nyt olla valppaana, sillä on tärkeää varmistaa uuden puhelimen tukevan nopeaa 4G-tekniikkaa.

– Kolmannen sukupolven mobiilitekniikkaa tukevat puhelimet saattavat hintansa puolesta houkutella, mutta niillä pystyy hyödyntämään vain 3G-yhteyksiä. Kannattaa siis olla tarkkana, jotta pystyy hyödyntämään uutta nopeaa tekniikkaa, neuvoo mobiilipalvelujen liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota muun muassa puhelimen näytön kokoon, varsinkin jos puhelimella on tarkoitus käyttää yritysmaailman hyötykäyttösovelluksia. Myös kuluttajille suunnattujen palveluiden ja sovellusten käytössä puhelimen näytön koolla on entistä suurempi merkitys.

Lisätiedot:

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Petteri Svensson, mobiilipalvelujen liiketoimintajohtaja, Yritysasiakkaat, 050 506 5959, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet maaliskuussa 2014:

Apple iPhone 5s

Samsung Galaxy Trend Plus

Samsung Galaxy S4 Mini

Nokia Lumia 520

Samsung Galaxy S4

Nokia 301

Nokia Lumia 625

Samsung Galaxy Ace 3