Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan lokakuun myydyimmät: Uudet iPhonet listojen kärkeen

Elisa Oyj

Elisan lokakuun myydyimmät: Uudet iPhonet listojen kärkeen

Julkaistu: 02.11.2015 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Uudet iPhone-mallit nousivat odotetusti myydyimpien kärkisijoille sekä kuluttaja- että yritysasiakkaiden top-listoilla. Applen puhelimia käyttävät myös kuluttavat eniten dataa Elisan verkossa.

– Uusi omenasato poimittiin odotetusti ja nopeasti talteen, kuten aiempinakin syksyinä, kertoo henkilöasiakasyksikön puheliittymien liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

– Samoin tapahtui yrityspuolella. Siellä tosin nousee useita eri hintapisteissä olevia iPhone -malleja myydyimpien listalle, sanoo mobiilipalvelujen liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Uuden iPhonen kysyntä ylitti tänäkin vuonna saatavuuden reilusti, ja laitteita ei toistaiseksi löydy hyllystä kuin satunnaisesti. Liiketoimintajohtajat huomauttavat, että iPhone-älypuhelimien suosiosta huolimatta eri puhelinbrandeja on tällä hetkellä myydyimpien listoilla enemmän kuin aikoihin.

Isonäyttöiset puhelimet nyt suosiossa

Viime aikoina suosiotaan ovat kasvattaneet etenkin suurinäyttöiset 4G-puhelimet.

– Isonäyttöisillä älypuhelimilla siirretään paljon dataa eli käytännössä katsotaan paljon videoita sekä TV-lähetysten ja -tallenteiden että muiden videomateriaalien muodossa, kertoo liiketoimintajohtaja Virkki.

– Myös työkäytössä iso näytönkoko nostaa merkitystään. Ennen vuodenvaihdetta markkinoille tulevissa Microsoftin uutuuksissa tulee myös olemaan isonäyttöinen malli, Microsoft Lumia 950 XL, muistuttaa liiketoimintajohtaja Svensson.

Eniten dataa kuluttavat iOS-käyttäjät

Suomalaiset käyttävät per asukas eniten mobiilidataa maailmassa. Elisan verkossa dataa kuluttavat eniten Apple-puhelimien omistajat eli iOS-käyttöjärjestelmää käyttävät asiakkaat.

– iOS:n jälkeen tulevat Android-puhelimet ja niiden jälkeen Windows-puhelimet, kertoo liiketoimintajohtaja Virkki.

Puhelinmallitasolla dataa siirretään korostetusti isoimmilla näytöillä varustetuilla puhelimilla:

– Huawei, LG:n ja HTC:n kärkimallit (esim. Huawei P8, LG G4 ja HTC One M9)

– iPhone 6 Plus

– Samsung Galaxy S6 ja Note -malliston laitteet

– Sony Xperia -malliston kärkilaitteet

Näitä puhelimia käyttävät kuluttavat nopeilla 4G-liittymillään mobiilidataa jopa kolme kertaa enemmän verrattuna tyypilliseen käyttäjään.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet lokakuussa 2015

Saunalahti.fi-verkkokaupan viisi myydyintä puhelinta lokakuussa 2015

Honor 7

Samsung Galaxy J5