Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan kesäkuun myydyimmät puhelimet: Uudet OnePlussat vietiin käsistä

Elisa Oyj

Elisan kesäkuun myydyimmät puhelimet: Uudet OnePlussat vietiin käsistä

Julkaistu: 01.07.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Uutuuspuhelin OnePlus 3:n ensimmäiset myyntierät kävivät kesäkuussa kaupaksi pikavauhtia. Kuluttajapuolella TOP-listaa hallitsee uuden kansansuosikin asemaan noussut Samsung Galaxy J5.

OnePlus 3 jatkoi kesäkuussa siitä, mihin toukokuussa Elisalle myyntiin tullut OnePlus 2 jäi.

– Odotimme suurta kysyntää, mutta siitä huolimatta ensimmäiset erät myytiin nopeasti loppuun, sanoo henkilöasiakasyksikön liiketoimintajohtaja Jan Virkki Elisalta.

OnePlus 3:n toimitusaika on nyt parisen viikkoa.

– On selvästi havaittavissa, että toukokuisen OnePlus 2 -julkistuksen jälkeen puhelin on tullut entistä laajemman yleisön tietoisuuteen ja puheenaiheeksi. Nyt OnePlus on herättänyt yllättävänkin paljon kyselyitä ja spontaaneja keskusteluja esimerkiksi ystäväpiirissä, Virkki kertoo.

Yritysasiakkaat harkitsevat vaihtoehtoja Lumialle

Kuluttajapuolen TOP-listalla näkyy tällä hetkellä suuri merkkihajonta. Listan kärkipaikkaa pitää hallussaan tuttu nimi.

– Samsung Galaxy J5:sta on muodostunut uusi kansansuosikki. Se on ollut kuluttajapuolen myyntilistan ykkönen jo viiden kuukauden ajan.

Yritysasiakaspuolella Microsoft Lumia -puhelimet menettivät asemiaan toukokuusta.

– Yritysasiakkaat harkitsevat tällä hetkellä, mihin ekosysteemiin kannattaa sitoutua. Lumia-hankinnat ovat vähentyneet ja iPhonet taas kasvattaneet suosiotaan. On silti ylireagointia ajatella, että Windows-käyttöjärjestelmällä varustetut laitteet olisivat häviämässä markkinasta kokonaan. Niiden kehitys ja käyttö tulee jatkumaan myös mobiililaitteissa, sanoo Elisan yritysasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Petteri Svensson.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2016:

Huawei P8 Lite

Apple iPhone 5s

Huawei Honor 7

OnePlus 3

Huawei Honor 5X

Nokia 215

Sony Xperia M4

Huawei Y5

Apple iPhone SE

Samsung Galaxy S5 Neo

Samsung Galaxy A3 (2016)