Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan huhtikuun myydyimmät puhelimet: Uusi omena ei pompannut suoraan kärkeen

Elisa Oyj

Elisan huhtikuun myydyimmät puhelimet: Uusi omena ei pompannut suoraan kärkeen

Julkaistu: 29.04.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Huhtikuun myydyimpien listalle nousi odotetusti uutuusälypuhelin iPhone SE. Uusi omena ei kuitenkaan pompannut suoraan kärkeen.

– iPhone SE:n myynti on alkanut hyvin. Uusi omena ei pompannut suoraan kärkeen, kuten uudet iPhonet usein ovat tehneet, mutta se nousi kuitenkin Top-listoille sekä yritys- että kuluttajapuolella, sanoo liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Svensson arvioi SE:n kiinnostavan yrityspuolella, koska SE sopii hinnaltaan paremmin isojen yritysten työpuhelimille asettamiin hintarajoihin.

– Samsung Galaxy J5 jatkaa kuluttajapuolella vahvana. J5:n suosiota selittää sen laaja suosio eri ikäryhmissä. Lisäksi J5 kelpaa hyvin sekä naisille että miehille. Sitä ostetaan usein myös lapsille, koska se asettuu hyvin suosittuun alle 200 euron hintaluokkaan. Myös iPhone 5s on ottanut vahvan aseman noin 300 euron hintaluokassa tarjotessaan iPhone-kokemuksen muihin iPhone-malleihin nähden huomattavasti huokeampaan hintaan, sanoo Elisan henkilöasiakasyksikön liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Naisilla ja miehillä eri suosikit

Samsung Galaxy J5:n jälkeen naisten ja miesten valinnoissa on selkeitä eroja. Esimerkiksi alle 3-kymppiset miehet suosivat Samsungin uutta lippulaivamallia (S7), kun taas nuorten naisten keskuudessa iPhonet korostuvat. Nuoret miehet suosivat naisia useammin myös Sonyn puhelimia. Huawein Honor-laitteet puolestaan vetoavat sekä nuoriin miehiin että nuoriin naisiin.

– Naisten ja miesten sekä eri ikäryhmien väliset suosikit paljastuvat, kun tarkastellaan tilastojamme vuoden alusta. Alle 30-vuotiaiden miesten hankinnat hajaantuvat huomattavasti laajemmalle valikoimalle kuin naisten. Esimerkiksi iPhoneja myydään samanikäisille naisille lähes tuplamäärä miehiin verrattuna, kertoo liiketoimintajohtaja Virkki.

– Yrityspuolella vastaavat trendit näkyvät yrittäjien ja pienyritysten valinnoissa. Isommissa yrityksissä työntekijät voivat yleensä valita vain yrityksen tietohallinnon valitsemista malleista, toteaa Svensson.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet huhtikuussa 2016:

Apple iPhone 6s

Huawei Honor 7

Microsoft Lumia 550

Nokia 215 (2G)

Samsung Galaxy S7 Edge

Huawei P8 Lite

Huawei Y5

Huawei P9

Samsung Galaxy A3

Microsoft Lumia 650

Samsung Galaxy S5 Neo