Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan helmikuun myydyimmät: Peruspuhelimilla yhä laaja kannattajakunta

Elisa Oyj

Elisan helmikuun myydyimmät: Peruspuhelimilla yhä laaja kannattajakunta

Julkaistu: 01.03.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

4G-älypuhelinten laajasta suosiosta huolimatta myös peruspuhelimilla on yhä kysyntää. Sekä henkilö- että yritysasiakkaiden puolella otetaan käyttöön entistä nopeampia mobiilidatayhteyksiä.

Elisan helmikuun myydyimpien puhelimien listalla suosio jakaantui tasaisesti eri valmistajien ja ekosysteemien kesken. 4G-älypuhelimien valta-asemasta huolimatta peruspuhelimillakin on yhä vankka kannattajakunta, esimerkkinä henkilöasiakkaiden myyntilistan kärjen tuntumaan noussut Nokia 215 -puhelin.

Asiakkaidemme joukossa on edelleen laaja, tyypillisesti varttuneempaa väestöä edustava peruspuhelinten kannattajakunta. Haluamme vastata peruspuhelintarjonnallamme myös näiden asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin, sanoo Elisan henkilöasiakasyksikön liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Asiakkaat arvostavat erityisesti laitteen fyysistä näppäimistöä sekä sitä, ettei siinä ole omaan käyttöön nähden tarpeettomia toimintoja.

Vaikka nämä asiakkaamme uskollisesti jatkavat peruspuhelimen käyttäjinä, päivittävät he kuitenkin yhä useammin liittymäksi ns. kiinteähintaisen liittymän, jossa suurin osa käytöstä sisältyy kuukausimaksuun, Virkki jatkaa.

Barcelonassa viime viikolla pidetty Mobile World Congress -messutapahtuma toi esimakua mobiilimaailman kevään tuoteuutuuksista.

Uusinta teknologiaa edustivat tänä vuonna erityisesti virtuaalitodellisuus sekä siihen liittyvä laitteisto. Aika näyttää, kuinka suosittuja näistä tulee, ja mitkä tulevat olemaan niiden tyypilliset käyttötavat.

4G-älypuhelimet ovat yleistyneet myös yritysasiakkaiden keskuudessa. Nyt yrityksissä otetaan kiihtyvällä tahdilla käyttöön entistä nopeampia mobiilidatayhteyksiä.

Lumipallo on lähtenyt liikkeelle. 4G-päätelaitteista halutaan ottaa kaikki hyöty irti. 3G-yhteydet eivät enää riitä työkäyttöön. Siksi yritykset päivittävät mobiilidatayhteyksiään nopeammiksi, kertoo liittymien liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisan yritysasiakasyksiköstä.

– 4G-mobiilidatan ja laitteiden kysynnän kasvu jatkuu edelleen erittäin vahvana kuluttajapuolella, Virkki sanoo.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet helmikuussa 2016:

Nokia 215 (2G)

Huawei Honor 7

Apple iPhone 5s

Huawei P8 Lite

Samsung Galaxy S5 Neo

Samsung Galaxy A3

Microsoft Lumia 550

Huawei Y5

Nokia 225 (2G)

Apple iPhone 6

Samsung Galaxy S6 Edge