Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan heinäkuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3 kiilasi jo kärkikaksikkoon

Elisa Oyj

Elisan heinäkuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3 kiilasi jo kärkikaksikkoon

Julkaistu: 01.08.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Uutuuspuhelin OnePlus 3:n suosio kiihtyy. Heinäkuussa puhelin nousi Elisan kuluttaja-asiakkaiden kärkikaksikkoon. Myös yritysasiakkaiden puolella OnePlus 3 rynnisti myydyimpien puhelimien listalle.

Kesäkuussa esitellyn OnePlus 3 -puhelimen suosio jatkuu vahvana. Heinäkuussa puhelin nousi Elisan kuluttaja-asiakkaiden kärkikaksikkoon.

Saunalahti.fi -verkkokaupassa OnePlus 3 oli viime kuussa myydyin puhelin.

Premium-puhelimissa kilpailu kiristyy entisestään. OnePlus haastaa tosissaan Applen ja Samsungin, myös Huawei näyttää pärjäävän hyvin, sanoo Elisan henkilöasiakkaiden liiketoimintajohtaja Henri Korpi.

OnePlus 3:n sijoitus kärkikaksikossa on merkittävä saavutus vieläpä näin heinäkuussa, joka on yleisesti puhelinten myyntisesonkia.

Korpi uskoo, että viime viikkojen huuma Pokémon Go -kännykkäpelin ympärillä näkyy myös puhelimien myyntilistalla.

Kehittyneemmät pelit kuten juuri Pokémon Go, vaativat laitteilta suorituskykyä. Siksi aiempaa useammat kuluttajat kysyvät myös hinnaltaan arvokkaampia puhelimia.

Varavirtalaitteidemme myynti tuplaantui heinäkuussa. Pokémon Go -pelillä on varmasti vaikutusta, vaikka varavirtalaitteita ostetaan yleensäkin erityisesti lomakaudella, Korpi toteaa.

OnePlus 3 kipusi myös yritysasiakkaiden myydyimpien puhelimien listalle. Myös Applen iPhone -mallien kysyntä jatkui vahvana.

Applen iPhone -mallien suosio on tasaisessa kasvussa Windows-puhelinten vaikean tilanteen myötä. Yllättävintä on kuitenkin, että OnePlus 3 on lyönyt hyvin läpi yrityssegmentissä jo saman kuukauden aikana, jolloin myynti käynnistyi. Yleensä uuden brändin nousu myydyimpien puhelimien listalle kestää vähintään reilun vuoden, arvioi Elisan yritysasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Petteri Svensson.

Yritykset arvioivat, miten uusi puhelin integroituu niiden käyttämiin sovelluksiin ja järjestelmiin, käyvät läpi laitteen saatavuus-, tietoturva- , huolto- ja takuuasioita sekä haluavat varmistua siitä, että laite on ylipäätään laadukas, Svensson sanoo.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2016:

Huawei P8 Lite

Huawei Honor 7

Samsung Galaxy A3

Nokia 215 (2G)

Huawei Honor 7 Lite

Microsoft Lumia 550

Nokia 108 (2G)

Apple iPhone SE

Samsung Galaxy S7 Edge

Huawei Y5

OnePlus 2