Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan heinäkuun myydyimmät puhelimet: Älypuhelinten suosio kasvaa

Elisa Oyj

Elisan heinäkuun myydyimmät puhelimet: Älypuhelinten suosio kasvaa

Julkaistu: 01.08.2014 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Älypuhelinten suosion kasvu näkyy heinäkuun myydyimpien puhelinten listassa. Kesällä myös pilvipalveluille on suuri tarve.

Älypuhelinten suosio näkyy heinäkuun myydyimpien puhelinten listassa. Elisan kuluttaja-asiakaspuolella heinäkuun 15 myydyimmästä puhelimesta 14 on älypuhelimia. Yritysasiakaspuolella kehitys on samansuuntainen: 15 myydyimmästä 12 on älypuhelimia. Toisella vuosineljänneksellä lähes 90 prosenttia Elisan myymistä matkapuhelimista oli älypuhelimia.

– Käyttäjät ovat huomanneet älypuhelinten hyödyt. Älypuhelinten ja pilvipalveluiden avulla etätyötä on mahdollista tehdä esimerkiksi kesällä mistä tahansa. Kun olennaiset tiedot ovat tallessa pilvessä, ne ovat aina työntekijöiden saatavilla eikä työnteon paikalla ole merkitystä, toteaa johtaja Jorma Niemelä Elisan yritysasiakasyksiköstä.

Kuluttajapuolella tarve pilvipalveluiden käyttöönottoon on suurimmillaan juuri nyt, kun kesän lomakuvat pitää saada talteen. Pilvipalveluiden läpilyönti näkyy myös puhelinkaupassa.

– Pilvipalveluiden ansiosta laitteessa ei enää tarvitse olla niin paljon omaa tallennuskapasiteettia. On turha maksaa sataa euroa lisää suuremmasta tallennusmuistista, kun esimerkiksi kuvat tai musiikkitiedostot voi tallentaa pilvipalveluun, toteaa Elisan henkilöasiakasyksikön liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Elisan omien pilvipalveluiden, kuluttajille suunnatun Pilvilinnan ja yritysasiakkaille suunnatun Povarin etu on se, että niihin tallennetut tiedostot ovat tallessa suomalaisissa konesaleissa. Tiedostot siirretään salattuina laitteiden ja palvelimien välillä ja tarkistetaan virusten ja haittaohjelmien varalta.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2014:

Samsung Galaxy Trend Plus

Samsung Galaxy S5

Apple iPhone 5s

Samsung Galaxy S4 Mini

Samsung Galaxy S4

Nokia 301

Apple iPhone 4s

Nokia Lumia 630

Nokia Lumia 520

Nokia Lumia 925

Nokia Lumia 930