Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan elokuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3:lle ykköstila

Elisa Oyj

Elisan elokuun myydyimmät puhelimet: OnePlus 3:lle ykköstila

Julkaistu: 01.09.2016 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

OnePlus 3 valloitti ensimmäistä kertaa kuukauden myydyimpien puhelimien ykkössijan.

OnePlus 3 nappasi elokuussa Elisan kuluttaja-asiakkaiden kärkitilan. Samalla se syrjäytti pitkään kestäneen Applen ja Samsungin valta-aseman.

OnePlus 3:n myynti jatkui vahvana koko kesän, kertoo Elisan henkilöasiakasyksikön liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Apple iPhone on totuttu näkemään listan terävimmässä kärjessä. Myynti jakautuu kuitenkin useammalle mallille. Samsung-sijoituksiin puolestaan vaikutti suosikkimalli J5:n myynnin jakautuminen poistuvan 2015-mallin ja sen korvaavan 2016-mallin kesken.

Virkin mukaan listoilla näkyy jo pitempään ennakoitu, monipuolistuva brändikirjo.

Osa perinteisistä brändeistä ei sittenkään noussut haastajiksi vaan ovat globaalisti jääneet uudempien valmistajien jalkoihin.

Esimerkiksi Huawei on vakiinnuttanut paikkansa erityisesti nuorten käyttäjien keskuudessa, Virkki sanoo.

OnePlus 3 nousi kärjen tuntumaan myös Elisan yritysasiakkaiden puolella.

Listat lähestyvät toisiaan kun kuluttajien valinnat saapuvat pienellä viiveellä myös yrityspuolelle. Yritysten hankinnoissa valinnat osuvat yhä useammin samoihin laitteisiin kuin kuluttajilla. Ja selvästi aiempaa nopeammalla syklillä, arvioi Elisan yritysasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Petteri Svensson.

Älypuhelimien tekniikka alkaa olla samaa laitteen valmistajasta riippumatta. Brändin ja käyttäjäkokemuksen merkitys hankintapäätöksessä korostuu entisestään, Svensson arvioi.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet elokuussa 2016:

OnePlus 3

Huawei Honor 7 Lite

Huawei P8 Lite

Samsung Galaxy J5 (2015)

Apple iPhone 6s

Huawei Honor 7

Apple iPhone 5s

Samsung Galaxy A3

Microsoft Lumia 550

Nokia 215 (2G)

Samsung Galaxy S7 Edge