Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan 4G on nyt entistä nopeampi Kokkolassa

Elisa Oyj

Elisan 4G on nyt entistä nopeampi Kokkolassa

Julkaistu: 13.02.2013 klo 08:46
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 13.2.2013

Kokkolan alueen 4G nopeutui entisestään Elisan otettua käyttöön LTE-teknologian. Entistä suuremmat langattomat nopeudet mahdollistavat aivan uudenlaisen kokemuksen nettisurffaukseen, pelaamiseen ja videoneuvotteluihin.

Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa on tuonut 3G-verkkoonsa 4G-nopeudet jo yli 200 paikkakunnalle. Elisa investoi vuosittain merkittävästi verkkojensa kehitykseen ja ottaa käyttöön uusia teknologioita.

- Kokkolassa Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nyt entistä nopeampia 4G-yhteyksiä. Otimme helmikuussa alueella käyttöön LTE-teknologian mahdollistamat nopeudet HSDPA+ Dual Carrier -teknologian lisäksi. LTE-nopeudet kattavat tällä hetkellä Kokkolan keskustan, kertoo Elisan Pohjanmaan aluejohtaja Harri Kivimäki.

Liikkuvaa ja etätyötä tehdään nykyisin paljon mobiililaitteilla. 4G-nopeuksia voi hyödyntää kannettavissa tietokoneissa Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla nettitikuilla, älypuhelimilla ja tableteilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 200 paikkakunnalla. LTE-nopeuksia on saatavilla 46 paikkakunnalla: Espoo, Forssa, Hanko, Heinola, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Jämsä, Järvenpää, Kaarina, Karkkila, Kempele, Kerava, Kirkkonummi, Kittilä, Kokkola, Kotka, Kuusamo, Kuopio, Lahti, Lohja, Mikkeli, Nokia, Nurmijärvi, Oulu, Paimio, Pori, Porvoo, Raasepori, Rauma, Riihimäki, Rovaniemi, Salo, Savonlinna, Sipoo, Seinäjoki, Tampere, Turku, Tuusula, Uusikaupunki, Vaasa, Valkeakoski, Vantaa ja Ylöjärvi. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisan verkon uusimmat kuuluvuustiedot päivittyvät pian myös kuuluvuuskartalle www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Harri Kivimäki, Pohjanmaan aluejohtaja, puh. 0500 661 841, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi