Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan 4G LTE -nopeudet Raaheen

Julkaistu: 22.04.2013 klo 14:51
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 22.4.2013

Raahen alueen 4G nopeutui entisestään Elisan otettua käyttöön LTE-teknologian. Entistä suuremmat langattomat nopeudet mahdollistavat aivan uudenlaisen kokemuksen nettisurffaukseen, pelaamiseen ja videoneuvotteluihin.

Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa on tuonut 3G-verkkoonsa 4G-nopeudet jo yli 200 paikkakunnalle. Elisa investoi vuosittain merkittävästi verkkojensa kehitykseen ja ottaa käyttöön uusia teknologioita.

- Pohjois-Pohjanmaalla asiakkaat ovat kokeneet 4G-palvelut hyviksi ja niiden kysyntä on ollut vilkasta. Raahessa Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää nyt entistä nopeampia 4G-yhteyksiä. Otimme huhtikuussa alueella käyttöön LTE-teknologian mahdollistamat nopeudet HSDPA+ Dual Carrier -teknologian lisäksi, kertoo Elisan Pohjois-Suomen aluejohtaja Kimmo Jokela.

- Nopeilla ja kattavilla yhteyksillä mobiililaitteiden jatkuvasti kasvava käyttö on sujuvaa. 4G-nopeuksia voi hyödyntää Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla nettitikuilla, älypuhelimilla ja tableteilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa, Jokela jatkaa.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 200 paikkakunnalla, joista LTE-nopeuksia on lähes 60 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle osoitteeseen www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Kimmo Jokela, Pohjois-Suomen aluejohtaja, puh. 050 506 7716, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi