Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisan 4G LTE-nopeudet nyt Kemissä ja Torniossa, 3G-saatavuus laajeni edelleen Lapissa

Elisa Oyj

Julkaistu: 29.08.2013 klo 11:45
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote

Elisa jatkaa investointejaan Lapin alueella. Nopeat 4G LTE -teknologian mahdollistamat yhteydet ovat saatavilla nyt myös Kemissä ja Torniossa. Entistä suuremmat langattomat nopeudet mahdollistavat aivan uudenlaisen kokemuksen nettisurffaukseen, pelaamiseen ja videoneuvotteluihin. Myös 3G-verkkoa on laajennettu edelleen Inarissa, Kemissä, Keminmaalla, Kittilässä ja Savukoskella.

Elisa investoi vuosittain merkittävästi verkkojensa kehitykseen varmistaakseen jatkuvasti paremman peittoalueen, nopeammat ja häiriöttömämmät yhteydet sekä uusimpien teknologioiden käyttöönoton. Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa on tuonut 3G-verkkoonsa 4G-nopeudet jo yli 200 paikkakunnalle.

- Lapissa nopeiden 4G-yhteyksien kysyntä on kasvanut ja laajennamme saatavuutta jatkuvasti. Kesän aikana otimme Kemissä ja Torniossa käyttöön LTE-teknologian mahdollistamat nopeudet HSDPA+ Dual Carrier -teknologian lisäksi. Yhä paremmat yhteysnopeudet lisäävät mobiililaitteiden käyttömukavuutta Elisan ja Saunalahden asiakkaille, esimerkiksi videoiden katselussa, webbisurffailussa ja musiikin lataamisessa, kertoo Elisan Pohjois-Suomen aluejohtaja Kimmo Jokela.

Myös Lapin 3G-verkkoa laajennettiin heinä-elokuun aikana. Uusia 3G-tukiasemia otettiin käyttöön Inarissa Vellivaaran, Veskonniemen ja Sevettijärven alueilla, sekä Kemin Kinkelinkadulla, Keminmaan Lammaskoskella, Kittilän Molkojärvellä ja Savukosken Varriossa.

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle osoitteeseen www.elisa.fi/kuuluvuus

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. 4G-nopeuksia voi hyödyntää Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla älypuhelimilla, tableteilla ja nettitikuilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa. Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 200 paikkakunnalla, joista LTE-nopeuksia on yli 60 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisa Oyj, Kimmo Jokela, Pohjois-Suomen aluejohtaja, puh. 050 506 7716, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi