Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa voitti Kevan ICT-infrapalvelujen kilpailutuksen

Elisa Oyj

Elisa voitti Kevan ICT-infrapalvelujen kilpailutuksen

Julkaistu: 08.05.2015 klo 11:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa ja Keva ovat tehneet sopimuksen, jossa Kevan ICT-infrapalvelut siirtyvät Elisan hoidettaviksi. Hankinnassa korostuvat Elisan laatu, luotettavuus ja kustannustehokkuus.

Elisa on voittanut Kevan ICT-infrapalveluiden kilpailutuksen. Elisa ottaa kokonaisvastuun Kevan tietotekniikan infrastruktuuri- ja lähitukipalveluiden toimittamisesta. Keva huolehtii yli miljoonan suomalaisen työeläkepalveluista.

Valitsemme yhteistyökumppanit julkisen hankintalainsäädännön mukaisesti ja valinnoissamme korostuvat palvelun laatu, luotettavuus ja kustannustehokkuus. Elisan voittamassa kilpailutuksessa etsimme pitkäaikaista ja luotettavaa kumppania, joka hoitaa jatkossa Kevan palvelin- ja hallintapalvelut, peruskäyttäjäpalvelut sekä niihin liittyvät tuki- ja ylläpitopalvelut sekä häiriön- ja ongelmanratkaisun, sanoo Kevan IT-johtaja Paula Sivunen.

Kilpailutuksella haettiin tehokkuutta

Keva halusi kilpailutuksella muutosta erityisesti palveluprosesseihin sekä palveluiden laatuun ja hintaan.

Finanssialan toimijana meille on erityisen tärkeää palveluidemme häiriöttömyys ja tietoturva, Sivunen kertoo.

Keva saa Elisasta kotimaisen yhteistyökumppanin.

Elisa Appelsiinin palvelut tuotetaan Suomessa, lähellä asiakasta. Ymmärrämme asiakkaan tarpeita. Olemme joustava, ketterä ja osaava kumppani Kevalle. Meidän oli helppo suunnitella Kevalle toimiva, laadukas ja tietoturvallinen ICT-ratkaisu, toteaa Elisan IT-liiketoimintayksikkö Elisa Appelsiinin johtaja Janne Lipiäinen.

Yhteistyö sisältää myös tarpeelliset siirtotehtävät ja -projektin.

Käyttöpalveluiden siirtoprojekti käynnistyi marraskuussa 2014 ja eteni tehokkaasti projektisuunnitelman mukaisesti.  Kevan palvelinympäristö siirrettiin Elisa Appelsiinille huhtikuussa ilman toimintaan vaikuttavia käyttökatkoja, Sivunen sanoo.

Onnistunut käyttöönottoprojekti antaa avaimet laadukkaan ja kehittyvän palvelun tuottamiselle, Lipiäinen jatkaa.

Elisa: Janne Lipiäinen, johtaja, IT-liiketoimintayksikkö Elisa Appelsiini, p. 040 510 9117, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Keva: Paula Sivunen, IT-johtaja, p. 040 500 5729, paula.sivunen@keva.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista. Keva hoitaa noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalvelut. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. Kevan sijoitusomaisuus on noin 41,4 miljardia euroa (31.12.2014).