Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa varautuu Uudenmaan kesätapahtumiin varmistaakseen sujuvat yhteydet

Elisa Oyj

Elisa varautuu Uudenmaan kesätapahtumiin varmistaakseen sujuvat yhteydet

Julkaistu: 29.06.2016 klo 12:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa seuraa tiiviisti kesällä järjestettäviä tapahtumia varmistaakseen yhteyksien toiminnan myös suurtapahtumien aikana. Kesätapahtumien mahdollista verkkojen ruuhkautumista ennaltaehkäistään muun muassa liikuteltavilla tukiasemilla.

Kesä tuo mukanaan isoja tapahtumia, jotka ruuhkauttavat matkapuhelinverkkoa alueellisesti. Elisa valmistautuu massatapahtumiin jo etukäteen, jotta asiakkaiden yhteydet toimisivat mahdollisimman sujuvasti myös niiden aikana.

Verkot saattavat ruuhkautua kesätapahtumissa, jotka keräävät paljon yleisöä samaan paikkaan. Arvioimme isoimpien tapahtumien lisäkapasiteetin tarvetta ja jos näyttää siltä, että verkkoon tulee kohdistumaan tavallista suurempaa kuormitusta, laajennamme verkon kapasiteettia muuttamalla tukiaseman asetuksia tai tuomme paikalle liikuteltavia tukiasemia, kertoo Elisan Uudenmaan aluejohtaja Sanna Sarpila.

Uudellamaalla Elisa on varautunut lisäämään kapasiteettia muun muassa Järvenpään Puistobluesissa, Lohjan Rantajameissa, Hangon Regatassa, Helsingin Flow Festivalissa sekä Helsinki Air Showssa.

Kaikkiin näihin kohteisiin on joko lisätty tai tullaan lisäämään kapasiteettia. Osaan alueista on rakennettu pysyvää lisäkapasiteettia, joka palvelee alueella liikkuvia myös tapahtumien jälkeen, Sarpila jatkaa.

Muistilista kesän massatapahtumiin:

1. Isoissa tapahtumissa tavoitat kaverit parhaiten tekstiviestillä: tekstiviesti vaatii vähän kapasiteettia ja liikkuu ruuhkaisessa verkossa sukkelammin kuin puhelut ja pikaviestit.
  2. Muista asettaa liittymälle PIN-koodi ja puhelimeen suojakoodi. Suojaamaton puhelin antaa varkaalle mahdollisuuden tehdä isoja laskuja. Jos puhelin katoaa, pitää liittymä sulkea välittömästi. Liittymän sulkeminen onnistuu joko soittamalla Elisan asiakaspalvelunumeroon 01019 0240 tai OmaElisa-palvelussa.
  3. Hätäpuhelut epäonnistuvat harvoin, sillä hätänumeroon soitetut puhelut käyttävät kaikkien operaattoreiden verkkoja. Poista puhelimesta sim-kortti, käynnistä puhelin uudestaan ja soita hätäpuhelu.

Elisa Oyj, Sanna Sarpila, Uudenmaan aluejohtaja, p. 050 506 1676, sanna.sarpila@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi