Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa uudistaa kaapelitelevisioverkkoaan Uudellamaalla 29.–30.7.2014

Elisa Oyj

Elisa uudistaa kaapelitelevisioverkkoaan Uudellamaalla 29.–30.7.2014

Julkaistu: 25.07.2014 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa uudistaa kaapelitelevisioverkkoaan Tuusulan, Kirkkonummen, Nurmijärven ja Inkoon alueella 29.7.2014 sekä pääkaupunkiseudulla 30.7.2014.

Muutostyöt aiheuttavat katkoksia kaapelitelevisioverkon laajakaistapalveluissa. Katkokset koskevat ainoastaan kaapelimodeemipalvelua. Katkos koskee myös niitä Elisa Viihde -asiakkaita, joiden palvelu on kaapelimodeemissa.

29.7. muutostöitä tehdään seuraavilla alueilla: Paijala, Klaavola, Kievari, Amer, Kirkko, Nummenharju, Halkivaha, Ajomiehentie, Lahela, Masala, Veikkola, Inkoo, Kantvik, Kolsari, Bro, Kirkkonummi, Klaukkala, Haikala, Pietarinmäki, Harjula, Harjulanranta, Nurmijärvi ja Rajamäki.

30.7. muutostöitä tehdään seuraavilla alueilla: Tali, Kuusisaari/Lehtisaari, Malmi-keskus, Ratavartijankatu, Männikontie, Puotila, Siilitie, Pakila, Oppipojantie, Oulunkylä, Pakkala, Arabia, Korso, Hämeenkylä, Leppävaara, Tikkurila, Muurala, Matinkylä.

Yhtenäiset, enintään joidenkin tuntien mittaiset katkokset ajoittuvat kello 8–14 väliselle ajalle. Lyhyitä katkoksia voi ilmetä myös vielä kello 14–16 välisenä aikana.

Muutosten jälkeen kaapelimodeemi hakee uudelleen taajuudet, jona aikana kaapelimodeemiyhteys ei ole käytettävissä. Taajuuksien haku voi kestää viidestä minuutista kahteen tuntiin.

Mikäli kaapelimodeemiyhteytesi ei huoltokatkon jälkeen toimi, modeemi on käynnistettävä uudelleen.

Ohje kaapelimodeemin uudelleenkäynnistämiseksi:

1. Sammuta virta modeemista.

2. Kytke virta modeemiisi. Modeemi hakee uudet asetukset kaapeliverkosta. Tämä saattaa kestää enintään kaksi tuntia.

3. Kun modeemin etupaneelin merkkivalot palavat taas normaalisti, voit jatkaa kaapelimodeemiyhteyden käyttöä.

Elisa tiedottaa asiakkaita muutostöistä tekstiviestein sekä osoitteessa www.elisa.fi/hairiotiedotteet ja häiriökartalla www.elisa.fi/kartat. Palvelunäkymät saa myös älypuhelimilla sekä Elisan kaapeli-televisioverkon alueella kanavapaikalla 380 ja Elisa Viihde -palvelussa kanavapaikalla 860.

Lisätietoja medialle: Elisa Oyj, osastopäällikkö Jari Simpanen, puh. 050 581 0697, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 200. www.elisa.fi