Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa toteutti Kelalle videopalvelun vammaisten tulkkaustilauksiin

Elisa Oyj

Elisa toteutti Kelalle videopalvelun vammaisten tulkkaustilauksiin

Julkaistu: 21.02.2014 klo 09:38
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Oyj, lehdistötiedote 21.2.2014

Kela kokeilee ensimmäisenä julkishallinnon toimijana kuvayhteyden avulla toimivaa etäpalvelua suoraan asiakkaan kotiin. Elisan toteuttamassa pilotissa Kelan Vammaisten tulkkauspalvelukeskuksen asiakkaat voivat tilata itselleen tulkin Kelan verkkosivuilla olevan kuvayhteyden kautta. Palvelun odotetaan olevan suosittu erityisesti kuulovammaisten keskuudessa.

- Kuvayhteyden ansiosta tulkin voi tilata myös viittomakielellä. Keräämme kokemuksia palvelusta kolmen kuukauden ajan. Mikäli asiakkaat ovat tyytyväisiä, jatkamme palvelua tulevaisuudessakin, Kelan suunnittelupäällikkö Pirkko Kilpeläinen kertoo.

Kelasta tulee kokeilun myötä ensimmäinen julkishallinnon toimija, joka tarjoaa etäpalvelua asiakkaan kotiin.

- Kelan kuvayhteyskokeilu on loistava esimerkki siitä, millaisia palvelumalleja teknologia mahdollistaa julkisten palveluiden toteuttamiseen, myyntijohtaja Jarno Huurinainen Elisalta kertoo.

Elisalla odotetaan muidenkin julkishallinnon toimijoiden, kuntien ja kaupunkien kehittävän asiakaspalveluaan teknologian luomien mahdollisuuksien myötä.

Julkisten ja kunnallisten palveluiden sekä uuden teknologian yhdistämisessä piilee myös suuri säästöpotentiaali. Elisa on kartoittanut mahdollisia tuottavuushyötyjä yhteistyössä esimerkiksi Turun kaupungin kanssa.

- Turun kaupungin kanssa toteutetussa kartoituksessa säästöjä ei haettu leikkauksilla tai saneerauksilla, vaan palveluntuotantomallien ja toimintatapojen uudistuksilla. Tutkimuksen mukaan palvelutuotannon uudelleenorganisoinnilla on Turussa mahdollista saavuttaa jopa yli 35 miljoonan euron vuosittaiset säästöt. Keskeisimmiksi uudistuskohteiksi nousivat etäasiointi, asiakaspalvelu sekä tilatehokkuus, johtaja Harri Kivimäki Elisalta kertoo.

Lisätiedot:

Kelan videopalvelu:
Elisa, myyntijohtaja Jarno Huurinainen, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Kela, suunnittelupäällikkö Pirkko Kilpeläinen, 040 081 6147, etunimi.sukunimi@kela.fi
Kelan tiedote: http://bit.ly/1mgwW1v

Turun kaupungin tutkimus: Elisa, johtaja Harri Kivimäki, 0500 661841, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt –listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 200. www.elisa.fi