Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa toi 4G-nopeudet Isokyröön

Julkaistu: 27.02.2013 klo 08:55
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 27.2.2013

Mobiililaajakaistan markkinajohtajana Elisa tuo Suomen kattavimpaan 3G-verkkoon 4G-nopeudet, jotka ovat saatavilla nyt myös Isokyrössä. 4G vie langattomuuden uudelle tasolle ja vauhdittaa huomattavasti esimerkiksi nettisurffailua, pelaamista ja videoneuvotteluita mobiililaajakaistalla.

Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 200 paikkakunnalla. Nyt Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hyödyntää uusia huippunopeita 4G-yhteyksiä Isokyrön keskustan alueella, jossa saatavilla on HSDPA+ Dual Carrier -teknologian mahdollistamat nopeudet. Tulevina vuosina alueen 4G nopeutuu entisestään LTE-teknologian käyttöönoton myötä.

- Pohjanmaan alueella asiakkaat ovat kokeneet 4G-palvelut hyviksi ja niiden kysyntä on ollut vilkasta. Jo nyt on nähtävissä, että 4G-nopeudet lisäävät entisestään esimerkiksi liikkuvaa ja etätyötä. Paremmat yhteysnopeudet lisäävät mobiililaitteiden käyttömukavuutta ja mahdollistavat kokonaan uusien palveluiden käyttämisen esimerkiksi videoiden jakamisessa ja katselussa, Elisan Pohjanmaan aluejohtaja Harri Kivimäki kertoo.

4G-nopeuksia voi hyödyntää Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla nettitikuilla, älypuhelimilla ja tableteilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. Tyypilliset toteutuvat tiedonsiirtonopeudet paranevat edesauttaen mm. sujuvampaa nettisurffailua ja työntekoa. Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 200 paikkakunnalla. LTE-nopeuksia on saatavilla 52 paikkakunnalla. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Harri Kivimäki, Pohjanmaan aluejohtaja, puh. 0500 661 841, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi