Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa toi 4G LTE -nopeudet Juukaan ja paransi verkon kattavuutta Liperissä

Elisa Oyj

Elisa toi 4G LTE -nopeudet Juukaan ja paransi verkon kattavuutta Liperissä

Julkaistu: 26.06.2014 klo 13:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa laajensi 4G LTE -yhteyksiä Pohjois-Karjalassa. Nopeat 4G-yhteydet takaavat sujuvan surffailukokemuksen ja tekevät mobiililaitteiden käytöstä monipuolisempaa. Jatkuvasti verkkoihin investoivan Elisan tavoitteena on rakentaa 4G-verkosta yhtä kattava kuin nykyinen 3G-verkko.

Elisan tutkitusti Suomen kattavin 4G LTE -verkko on saatavilla nyt myös Juuassa. Lisäksi nopeiden LTE-yhteyksien saatavuutta laajennettiin entisestään Liperissä. Entistä nopeammat langattomat yhteydet tekevät surffailusta, etätöistä ja pelaamisesta sujuvampaa.

– Juuan ja Liperin 4G LTE -nopeudet toteutettiin 800 MHz -taajuudella, joka mahdollistaa nopeiden 4G-yhteyksien rakentamisen myös haja-asutusalueille ja parantaa sisäkuuluvuutta. Tavoitteenamme on rakentaa lähivuosien aikana 4G-verkosta yhtä kattava kuin 3G-verkko on tällä hetkellä, aluejohtaja Ari Punkkinen kertoo.

Matkaviestinnän edelläkävijänä Elisa investoi verkkoonsa jatkuvasti, jotta asiakkaille pystytään tarjoamaan entistä häiriöttömämmät ja nopeammat yhteydet. Elisa on tuonut 4G-nopeudet jo yli 270 paikkakunnalle, joista LTE-nopeuksia on yli 230 paikkakunnalla.

Näin saat nopeat 4G-yhteydet käyttöösi

• 4G-verkon käyttämistä varten tarvitset 4G:tä tukevan puhelimen, tabletin tai mobiilireitittimen.
  • Sim-korttia ei tarvitse vaihtaa. 4G-palvelu lisätään vanhaan liittymääsi.  Tarvitset uuden sim-kortin vain, jos vaihdat operaattoria tai ostamasi uusi laite vaatii aiempaa pienemmän sim-kortin.
  • 4G-puhelin toimii myös 3G-verkossa. Laite valitsee aina parhaan yhteyden.
  • Kaikki tietokoneet ja tabletit saat yhdistettyä 4G-verkkoon nettitikun tai mobiilireitittimen avulla.

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle osoitteeseen www.elisa.fi/kuuluvuus

4G-verkon rakentaminen voi aiheuttaa hetkellisiä palvelutasopoikkeamia alueen GSM- ja 3G-yhteyksissä.

4G lyhyesti: 4G eli ns. neljännen sukupolven mobiilitekniikka on jatkoa jo laajasti käytössä olevalle 3G-tekniikalle. Elisan 4G-liittymillä käytettävissä ovat LTE- ja HSDPA+ Dual Carrier -tekniikat perinteisten 3G-tekniikoiden lisäksi. 4G-nopeuksia voi hyödyntää Elisan ja Saunalahden valikoimissa olevilla älypuhelimilla, tableteilla ja nettitikuilla, jotka tukevat 4G-teknologioita ja käyttävät aina nopeinta yhteyttä Elisan verkossa. Elisan 4G-nopeudet ovat saatavilla jo yli 270 paikkakunnalla, joista LTE-nopeuksia on yli 230 paikkakunnalla.  European Communications Engineering Oy:n riippumattoman tutkimuksen mukaan Elisan 4G LTE -verkko on Suomen kattavin. Lisätietoja: www.elisa.fi/4G

Elisa Oyj, Ari Punkkinen, Itä-Suomen aluejohtaja, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 200. www.elisa.fi