Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa perustaa kyberturvakeskuksen suojaamaan yrityksiä verkkohyökkäyksiltä

Elisa Oyj

Elisa perustaa kyberturvakeskuksen suojaamaan yrityksiä verkkohyökkäyksiltä

Julkaistu: 18.11.2015 klo 11:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Kyberturvakeskus on uusi kyberturvallisuuden palvelukeskus, joka valvoo ja suojaa yrityksiä sekä julkishallintoa kyberuhkilta.

Palvelukeskus havainnoi, raportoi ja torjuu kyberhyökkäyksistä ympärivuorokautisesti vuoden jokaisena päivänä ja mahdollistaa siten liiketoiminnan jatkumisen myös poikkeustilanteissa.

– Digitaalisuus on kiinteä osa yhteiskuntamme ja yritystemme toimintaa, mihin mahdollisuuksien lisäksi kuuluu myös suuri digitaalinen vastuu. Uuden kyberturvakeskuksemme avulla tarjoamme asiakkaillemme palveluna ennaltaehkäisevän ja reaaliaikaisen turvan erilaisten uhkien havainnointiin ja torjuntaan, kertoo Elisan Yritysasiakkaat -yksikön johtaja Timo Katajisto.

Kyberturvakeskus laajentaa Elisan palvelutarjontaa kyberuhkien torjunnassa. Syksyllä 2014 lanseerattujen palvelunestohyökkäysten torjunnan (Elisa Kilpi) ja reaaliaikaisen tilannenäkymän (Elisa Aisti) lisäksi kyberturvakeskus huolehtii asiakkaiden haavoittuvuuksien, verkkouhkien ja lokien hallinnasta sekä erilaisten poikkeamien käsittelystä.

Palvelutarjontaan sisältyy myös monipuolinen kehittyneiden uhkien hallinta (ATP, Advanced Threat Protection), mikä tehokkaan analytiikan ja automaation keinoin mahdollistaa ennaltaehkäisevän suojan myös uusia ja tuntemattomia uhkia vastaan.

– Operaattoritausta antaa Elisalle näkymän kaikkeen verkoissamme kulkevaan liikenteeseen, mikä luo meille ainutlaatuiset mahdollisuudet hyökkäyksien tunnistamiseen. Saamme jatkuvaa kybertietoa kansainvälisistä lähteistä, konesaleista, mobiiliverkoista sekä päätelaitteista, laskee Elisan tietoverkoista ja kyberturvallisuudesta vastaava liiketoimintajohtaja Pasi Korhonen.

Elisa Kyberturvakeskus tarjoaa myös asiantuntijapalveluita. Yritysten tietoturvatestaamisen lisäksi palveluvalikoimaan kuuluu myös tietomurtoihin liittyvä forensiikka.

Lisätietoa:

Pasi Korhonen, liiketoimintajohtaja, puh. 050 506 0804, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi