Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa paransi pientalojen laajakaistayhteyksiä Lempäälässä ja Tampereella – tarjolla jopa 100 Mbit/s nopeuksia

Elisa Oyj

Julkaistu: 18.07.2016 klo 12:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa laajensi huippunopean kiinteän netin saatavuutta Pirkanmaalla. Kuituverkon laajentaminen ja käyttöönotettu VDSL2-yhteystekniikka mahdollistavat jopa 100 Mbit/s nopeuden nykyisiä kuparijohtoja hyödyntäen. Huippunopeiden yhteyksien hyödyntämiseksi liittymäsopimusta tulee päivittää ja varmistaa modeemin soveltuvuus uuteen yhteystekniikkaan.

Elisa uudisti kiinteän laajakaistan yhteystekniikkaa Pirkanmaalla. Useat ADSL-yhteydet ovat nyt korvattavissa nopeammilla VDSL2-yhteyksillä Lempäälässä ja Tampereella.

Lempäälässä entistä nopeampia yhteyksiä on saatavilla Kiviahon alueella.

Tampereella uusia VDSL2-yhteyksiä löytyy Ikurin, Nirvan ja Vestonmäen alueilla.

Tuomalla valokuituverkko pientaloalueille voidaan olemassa olevien kuparijohtojen kautta toimittaa alueen asukkaille internetyhteyksiä jopa 100 Mbit/s maksiminopeudella. Entistä nopeammat yhteydet tekevät surffailusta, etätöistä ja pelaamisesta sujuvampaa.

– Entistä nopeammat nettiyhteydet hyödyttävät etenkin internetin tehokäyttäjiä, jotka haluavat erittäin nopean ja vakaan yhteyden. Uskomme nopeuksien kiinnostavan etenkin sellaisia, jotka tekevät etätöitä, pelaavat, käsittelevät isoja tiedostoja tai katsovat paljon videoita, kertoo Elisan henkilöasiakasyksikön liittymäliiketoiminnan Business Manager Lasse Rytkönen.

Nopeammat yhteydet mahdollistavat aiempaa paremmin myös useamman käyttäjän samanaikaisen netin käytön kotona.

Saatavilla oleva nopeus riippuu asunnon etäisyydestä lähimpään jakokeskukseen. Uudet tarjottavat maksiminopeudet ovat yhteyspituuden mukaan 30 Mbit/s (vaihteluväli 15-30M), 50 Mbit/s (vaihteluväli 25-50M) ja 100 Mbit/s (vaihteluväli 50-100M).

– Elisa kehittää jatkuvasti sekä kiinteiden että mobiilien yhteyksien tarjontaa ja nopeuksia, Rytkönen sanoo.

Näin saat huippunopean nettiyhteyden käyttöösi

Voit tarkistaa saatavuuden Elisan Saunalahti-verkkokaupasta osoitteesta elisa.fi/huippunopeus tai soittamalla ilmaiseen myyntipalvelunumeroomme 0800 94200.

Myös yritykset voivat tilata itselleen VDSL2-yhteyden osoitteesta https://oma.elisa.fi/yrityksille/info/tuotteet-ja-palvelut/tuotteet/elisa-netti

Nopeuden päivitys tai uuden liittymän hankinta onnistuu Elisan myyntipalvelussa, jossa voidaan tarkastaa myös mahdollisen olemassa olevan modeemisi soveltuvuus uuteen laajakaistatekniikkaan. Tarkastathan vanhan modeemisi mallin ennen soittoasi, jotta selvitys on vaivatonta.

VDSL2 lyhyesti: VDSL2-yhteystekniikka mahdollistaa nopeampien internetyhteyksien tarjoamiseen loppukäyttäjille olemassa olevia puhelinkaapeleita hyödyntäen. VDSL2 käyttää tiedonsiirtoon laajempaa taajuusaluetta ja tehokkaampaa signaalinkäsittelyä kuin aikaisempi ADSL-yhteystekniikka. VDSL2-nettiyhteys vaatii toimiakseen laajakaistamodeemin, joka tukee VDSL2-yhteystekniikkaa.

Elisa Oyj, Lasse Rytkönen, Business Manager, p. 050 323 6092, lasse.rytkonen@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi