Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa paransi pientalojen laajakaistayhteyksiä Kirkkonummella – tarjolla jopa 100 Mbit/s nopeuksia

Elisa Oyj

Julkaistu: 02.02.2016 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa laajensi huippunopean kiinteän netin saatavuutta Kirkkonummella. Käyttöönotettu VDSL2-yhteystekniikka mahdollistaa jopa 100 Mbit/s nopeuden. Huippunopeiden yhteyksien hyödyntämiseksi liittymäsopimusta tulee päivittää ja varmistaa modeemin soveltuvuus uuteen yhteystekniikkaan.

Elisa uudisti kiinteän laajakaistan yhteystekniikkaa Kirkkonummen Ravalsin, Kuusalan, Överbyn, Finnsbackan ja keskustan alueilla. Useat ADSL-yhteydet ovat nyt korvattavissa nopeammilla VDSL2-yhteyksillä. Olemassa olevien kuparijohtojen kautta voidaan jatkossa toimittaa alueen asukkaille internetyhteyksiä jopa 100 Mbits/s maksiminopeudella. Entistä nopeammat yhteydet tekevät surffailusta, etätöistä ja pelaamisesta sujuvampaa.

– Entistä nopeammat nettiyhteydet hyödyttävät etenkin internetin tehokäyttäjiä, jotka haluavat erittäin nopean ja vakaan yhteyden. Uskomme nopeuksien kiinnostavan etenkin sellaisia, jotka tekevät etätöitä, pelaavat, käsittelevät isoja tiedostoja tai katsovat paljon videoita, kertoo Elisan liiketoimintajohtaja Matias Castrén.

Nopeammat yhteydet mahdollistavat aiempaa paremmin myös useamman käyttäjän samanaikaisen netin käytön kotona.

Saatavilla oleva nopeus riippuu asunnon etäisyydestä lähimpään jakokeskukseen. Uudet tarjottavat maksiminopeudet ovat 50 Mbit/s (vaihteluväli 25-50M) ja 100 Mbit/s (vaihteluväli 50-100M).

– Elisa kehittää jatkuvasti sekä kiinteiden että mobiilien yhteyksien tarjontaa ja nopeuksia, Castrén sanoo.

Näin saat huippunopean nettiyhteyden käyttöösi

Voit tarkistaa saatavuuden Elisan Saunalahti-verkkokaupasta osoitteesta https://saunalahti.fi/laajakaista tai soittamalla ilmaiseen myyntipalvelunumeroomme 0800 94200.

Myös yritykset voivat tilata itselleen VDSL2-yhteyden osoitteesta https://oma.elisa.fi/yrityksille/info/tuotteet-ja-palvelut/tuotteet/elisa-netti

Nopeuden päivitys tai uuden liittymän hankinta onnistuu Elisan myyntipalvelussa, jossa voidaan tarkastaa myös mahdollisen olemassa olevan modeemisi soveltuvuus uuteen laajakaistatekniikkaan. Tarkastathan vanhan modeemisi mallin ennen soittoasi, jotta selvitys on vaivatonta.

VDSL2 lyhyesti: VDSL2-yhteystekniikka mahdollistaa nopeampien internetyhteyksien tarjoamiseen loppukäyttäjille olemassa olevia puhelinkaapeleita hyödyntäen. VDSL2 käyttää tiedonsiirtoon laajempaa taajuusaluetta ja tehokkaampaa signaalinkäsittelyä kuin aikaisempi ADSL-yhteystekniikka. VDSL2-nettiyhteys vaatii toimiakseen laajakaistamodeemin, joka tukee VDSL2-yhteystekniikkaa.

Elisa Oyj, Matias Castrén, liiketoimintajohtaja, p. 050 66 906, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi