Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa mahdollistaa rahan siirrot puhelinnumeron perusteella kenelle tahansa

Elisa Oyj

Elisa mahdollistaa rahan siirrot puhelinnumeron perusteella kenelle tahansa

Julkaistu: 24.04.2013 klo 12:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Lompakko -palveluun kuuluva Elisa Rahaviesti mahdollistaa ensimmäisenä Suomessa rahan siirtämisen mihin tahansa suomalaiseen matkapuhelinnumeroon. Rahan siirtäminen henkilöltä toiselle on mahdollista Elisa Rahaviestillä ilman pankin tilinumeroa pelkän puhelinnumeron avulla. Muualla maailmalla jo käytössä oleva rahansiirtotapa helpottaa erityisesti pienten summien lainaamisessa ja takaisinmaksussa.

Tähän asti rahasiirrot Elisa Rahaviestillä ovat olleet mahdollisia Elisa Lompakko -palveluun etukäteen rekisteröityneiden käyttäjien kesken, mutta uuden ominaisuuden myötä rahaviestin hyödyt tulevat täysimääräisesti käytettäviksi. Yksityishenkilöillä on tarve siirtää pieniä summia toisilleen monissa erilaisissa tilanteissa, mutta tyypillisesti näihin tilanteisiin liittyy käytännön haasteita sekä viiveitä ja unohtamisia takaisinmaksussa.

- Elisa Rahaviesti on ensimmäinen helppo keino rahan siirtämiseen kenelle tahansa nopeasti, sillä siinä tarvitsee tietää vain puhelinnumero. Palvelu helpottaa pienten lainasummien takaisinmaksussa kavereiden kesken. Esimerkiksi porukalla otetun taksin maksajan ei tarvitse pelätä sitä, että velan takaisinmaksu unohtuisi, kun muut voivat siirtää oman osuutensa välittömästi Elisa Rahaviestillä viimeiseksi taksiin jäävälle. Rahaviesti toimii yhtä lailla yksityishenkilöiden välisissä pienissä ostoksissa vaikka kirpputorilla, Elisan henkilöasiakkaiden liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi toteaa.

Elisa Rahaviestillä rahaa voi lähettää 2-50 euroa puhelinnumeron perusteella matkapuhelimesta tai tietokoneelta. Rahaviestin lähetys ja vastaanotto sekä Elisa Lompakkoon rekisteröityminen on ilmaista. Rahaviesti välitetään välittömästi vastaanottajan Elisa Lompakko -tilille. Mikäli vastaanottaja ei ole rekisteröitynyt Elisa Lompakko -palveluun, saa hän saapuneesta rahalähetyksestä tekstiviestillä ilmoituksen, jossa kerrotaan, että rekisteröitymällä Elisa Lompakkoon rahat näkyvät Lompakon tilillä heti. Jos Rahaviestin vastaanottaja ei rekisteröidy Lompakkoon 2-3 päivän kuluessa, rahat palautuvat lähettäjälle automaattisesti.

Lisätiedot:
Elisa Oyj, Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, p. 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa Lompakko -palvelun käyttöönotto: www.elisa.fi/lompakko

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi