Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa Kirja -palvelu lainattavaksi Kalajoen pääkirjastosta

Elisa Oyj

Elisa Kirja -palvelu lainattavaksi Kalajoen pääkirjastosta

Julkaistu: 04.06.2013 klo 13:38
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 4.6.2013

Kalajoen kaupunginkirjasto aloittaa yhteistyön Elisan, CrimeTime-kustantamon ja Samsungin kanssa. Kirjastosta voi kesäkuusta alkaen lainata Elisa Kirja -palvelulla ja suomalaisen jännityskirjallisuuden kärkinimillä varustettuja tabletteja. Elisan käynnistämän hankkeen tarkoituksena on mahdollistaa e-kirjojen lukemiseen tutustuminen entistä useammalle suomalaiselle.

Kalajoen pääkirjastossa on kesäkuusta alkaen lainattavissa kolme Elisa Kirja -palvelulla varustettua tablettia. Palveluun on ladattu valmiiksi viisi kiinnostavaa suomalaista dekkaria. Lisäksi mukana on ruotsalaisen Viveca Stenin ensimmäinen suomennettu teos Syvissä vesissä. Dekkarit tarjoaa CrimeTime, suomalaisten eturivin rikoskirjailijoiden kustannusosuuskunta. Elisa Kirja -palvelun käyttäjäystävällisellä sovelluksella kirjojen lukeminen onnistuu missä tahansa.

- Kirjaston tehtävä on edistää lukuharrastusta kaikin tavoin. Nyt alkavalla yhteistyöllä voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden kokeilla lukemista uudella tavalla ja tutustua uuteen teknologiaan, iloitsee kirjastotoimenjohtaja Eila Ainali.

- Elisa Kirja on uudenlaisen lukemisen edelläkävijä ja siksi olemme innolla mukana mahdollistamassa  e-kirjojen lainaamista kirjastoista. Yhteistyöllä kirjaston kanssa Elisa myös vahvistaa läsnäoloaan alueella. Sähköisen lukemisen edut oivaltaa parhaiten, kun sitä pääsee kokeilemaan itse ja onnistunut kokeilu innostaa myös jatkamaan e-kirjojen maailmassa, toteaa Elisan aluejohtaja ja PPO Yhtiöiden toimitusjohtaja Ari Punkkinen.

Yhteistyö polkaistaan käyntiin tiistaina 4.6.2013 klo 14.00 Kalajoen pääkirjastossa. Yleisölle avoimessa tilaisuudessa kirjaston ja Elisan edustajat esittelevät uutta palvelua ja yleisö pääsee testaamaan sähköistä lukukokemusta. Tapahtumassa ensimmäiset asiakkaat myös saavat Elisa Kirja -palvelun ja tabletin lainattavakseen.

Lainattavassa palvelussa on lukuvalmiina seuraavat teokset:

- Tapani Bagge: Musta pyörre
- Kari Häkämies: Poliittinen ruumis
- Seppo Jokinen: Hervantalainen
- Anna Nuotio & Eppu Nuotio: Tuplana kiitos!
- Outi Pakkanen: Julma kuu
- Viveca Sten: Syvissä vesissä

Lainatablettia voi käyttää myös internet-surffaamiseen langattomassa verkossa. Laitteet tyhjennetään aina ennen uutta lainauskertaa ja kirjaston henkilökunta opastaa mielellään lainaajia tabletin, Elisa Kirja -palvelun ja e-kirjojen käytössä.

Ari Punkkinen, toimitusjohtaja, PPO Yhtiöt Oy, p. 050 4042204, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Eila Ainali, kirjastotoimenjohtaja, Kalajoen kaupunginkirjasto, p. 044 4691287, etunimi.sukunimi@kalajoki.fi

Elisa Kirja on laajin suomalaisen sähköisen kirjallisuuden palvelu, josta löytyy runsas valikoima suomenkielisiä e- ja äänikirjoja sekä teoksia, joita muualta ei saa. Elisa Kirja -palvelussa kokonainen kirjahylly kulkee kätevästi mukana. Palvelun saa käyttöönsä lataamalla maksuttoman Elisa Kirja -sovelluksen tablettiin (Android tai iPad) tai älypuhelimeen (Android tai iPhone). Lisätietoja palvelusta osoitteessa www.elisa.fi/kirja

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 860. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi