Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Elisa ja Oma Säästöpankki mullistavat mobiilin pankkiasioinnin

Elisa Oyj

Elisa ja Oma Säästöpankki mullistavat mobiilin pankkiasioinnin

Julkaistu: 28.04.2015 klo 13:30
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa ja Suomen suurin säästöpankki, Oma Säästöpankki, aloittavat yhteistyön mobiilitunnistamisessa hyödyntäen operaattoreiden yhteistä Mobiilivarmennetta. Yhteistyön myötä OmaSp:sta tulee mobiilin pankkiasioinnin edelläkävijä. Samalla se toimii toimialansa tiennäyttäjänä ja vastaa kuluttajien toiveisiin uusista digitaalisista pankkipalveluista.

Mobiilivarmenteen ansiosta asiakas ei enää tarvitse pankkiasioinnissa avainlukulistaa.
– Pankkiasioiden hoitaminen onnistuu helposti ja turvallisesti omalla älypuhelimella esimerkiksi mökkirannassa, hotellihuoneessa tai vaikkapa kahvitauolla, sanoo OmaSp:n tietohallintojohtaja Kari-Mikael Markkanen.

– Arjen käytettävyyden ja tietoturvan kannalta helppokäyttöisyys on hyvin tärkeää. Suomalaiset ovat oppineet käyttämään maksukortin tunnuslukua. Se on koettu käteväksi maksutavaksi. Mobiilivarmenne toimii yhtä helposti, oman liittymän lisäpalveluna ja omassa puhelimessa. Käyttäjä saa tunnistuspyynnön puhelimeensa ja hyväksyy pyynnön henkilökohtaisella tunnusluvullaan, kertoo Elisan henkilöasiakkaiden liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Mobiilivarmenne on turvallisena ja helppokäyttöisenä palveluna jo laajasti käytössä eri asiointipalveluissa yksityisellä ja julkisella sektorilla, muun muassa sopimus- ja tilauspalveluissa, terveydenhuollossa ja sosiaalitoimessa.

Uudenlainen palvelukokemus

Oma Säästöpankki haluaa tarjota parasta palvelua ja asiakaskokemusta myös digitaalisesti.
– Asiakkaat haluavat käyttää digitaalisia pankkipalveluita entistä enemmän. Mobiilitunnisteet mahdollistavat asiakkaille uudenlaisen palvelukokemuksen ja vahvistavat siten OmaSp:n asemaa asiakaslähtöisten pankkipalveluiden tarjoajana, Markkanen toteaa.

Palvelu tulee asiakkaiden käyttöön elokuussa. OmaSp:n asiakkaat voivat hakea mobiilivarmenteen omalta operaattoriltaan itsepalveluna verkossa tai vaihtoehtoisesti myymälästä.

– Mobiiliasiointi arkipäiväistyy koko ajan. Älypuhelimella hoidettavat hyötypalvelut ovat yksi osa digitalisaatiota, Korpi toteaa.

Osana yhteistyötä Elisa ja OmaSp kehittävät ja tuovat myös muita uusia asiointikanavia. Asiakas voidaan jatkossa tunnistaa myös puhelun aikana sekä video- ja chat-yhteyden ollessa
asiointikanavana.

Kari-Mikael Markkanen, tietohallintojohtaja, Oma Säästöpankki Oy p. 0400 552 9534,
etunimi.sukunimi@omasp.fi