Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Anviasta Elisan osakkuusyhtiö, myyntimahdollisuus Elisalle päättyy 8.10.2014

Elisa Oyj

Anviasta Elisan osakkuusyhtiö, myyntimahdollisuus Elisalle päättyy 8.10.2014

Julkaistu: 01.10.2014 klo 10:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Oyj, alueellinen lehdistötiedote 1.10.2014

Elisa Oyj:n omistus Anviasta on noussut 24 prosenttiin ulkona olevista osakkeista, jonka myötä Anviasta on tullut Elisan osakkuusyhtiö. Suurista omistajista Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera on myynyt osakkeensa Elisalle, myös pienomistajien myynti on jatkunut vilkkaana. Myyntimahdollisuus Elisalle päättyy 8.10.2014.

Anvian suuret omistajat Ilkka-yhtymä, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Itikka Osuuskunta, Atria ja Katternö Group myivät omistuksensa Elisalle 28.8.2014 julkistetuilla kaupoilla. Kauppasopimukseen kuului, että Elisa tarjoaa myös muille omistajille mahdollisuutta myydä osakkeensa samaan hintaan.

Myyntimahdollisuuden ovat käyttäneet jo lukuisat osakkeenomistajat. Suurista omistajista myös Etera on nyt myynyt osakkeensa Elisalle. Elisan omistus Anviasta on noussut 24 prosenttiin ulkona olevista osakkeista, ja Anviasta on tullut Elisan osakkuusyhtiö.

- Osakkuusyhtiöstatuksella itsessään ei ole vaikutuksia Anvian toimintaan tai palveluihin. Omistuksen kasvu mahdollistaa kuitenkin yhteistyön syventämisen, ja on omiaan tukemaan Anvian kilpailukyvyn ja palveluiden kehittymistä, kertoo Elisan talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnunen.

Elisa ostaa Anvian osakkeita vielä 8.10.2014 saakka 2 000 euron osakekohtaiseen hintaan. Elisan ostopaikat eivät veloita osakkeen myynnistä mitään kulua ja Elisa maksaa kaupasta aiheutuvan varainsiirtoveron.

Ostopaikkoina toimivat 8.10.2014 saakka

• Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki: Seinäjoki, Ilmajoki, Jalasjärvi, Kauhajoki, Lapua, Ylistaro ja Ähtäri. Varaa aika, puh. 010 254 7104
  • Nordea: Vaasan palvelukonttori ja Seinäjoen palvelukonttori. Varaa aika, puh. 0200 3000 (suomeksi), 0200 5000 (ruotsiksi), 0200 70 000 (englanniksi)
  • Peräseinäjoen Osuuspankki. Puh. 010 254 3202
  • Privanet Pankkiiriliike Oy. www.privanet.fi Puh. 09 687 71719
  • Vaasan Osuuspankki: Vaasa, alatori. Varaa aika, puh. 010 256 3708

Lisätietoja: Elisa Oyj, Viestintä, puh. 050 305 1605, mediadesk@elisa.fi

Elisa Abp, regionalt pressmeddelande 1/10 2014

Anvia blir intressebolag till Elisa, möjligheten att sälja aktier till Elisa upphör 8/10 2014

Elisa Abp:s ägarandel i Anvia har ökat till 24 procent av aktierna som finns på marknaden, varvid Anvia har blivit intressebolag till Elisa. Av de stora ägarna har Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Etera sålt sin aktier till Elisa, och småägarnas försäljning har också varit fortsatt aktiv. Möjligheten att sälja aktier till Elisa upphör den 8 oktober 2014.

Anvias stora ägare Ilkka-Yhtymä, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Itikka Osuuskunta, Atria och Katternö Group har sålt sina innehav till Elisa genom affärer som offentliggjordes den 28 augusti 2014. Enligt köpeavtalet skulle Elisa erbjuda även de övriga ägarna möjlighet att sälja sina aktier till samma pris.

Många aktieägare har redan utnyttjat möjligheten att sälja aktier. Av de stora aktieägarna har nu även Etera sålt sin innehav till Elisa. Elisas ägarandel i Anvia har ökat till 24 procent av aktierna som finns på marknaden, varvid Anvia har blivit intressebolag till Elisa.

- Att Anvia numera är intressebolag inverkar i sig inte på Anvias verksamhet eller tjänster. Det ökade innehavet möjliggör dock ett närmare samarbete och stöder utvecklingen av Anvias konkurrenskraft och tjänster på ett ypperligt sätt, säger Jari Kinnunen, ekonomi- och finansdirektör på Elisa.

Elisa köper aktier i Anvia fram till den 8 oktober 2014 till priset 2 000 euro per aktie. Elisas köpplatser tar inte ut några avgifter för försäljningen av aktier och Elisa betalar överlåtelseskatten vid affären.

Köpplatserna fram till 8/10 2014 är

• Etelä-Pohjanmaa Osuuspankki: Seinäjoki, Ilmola, Jalasjärvi, Kauhajoki, Lappo, Ylistaro och Etseri. Boka tid, tfn 010 254 7104.
  • Nordea: Vaasa servicekontor och Seinäjoki servicekontor. Boka tid, tfn 0200 3000 (på finska), 0200 5000 (på svenska), 0200 70 000 (på engelska)
  • Peräseinäjoen Osuuspankki. Tfn 010 254 3202
  • Privanet Pankkiiriliike Oy. www.privanet.fi Tfn 09 687 71719
  • Vasa Andelsbank: Vasa, nedre torget. Boka tid, tfn 010 256 3808