Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Älykkäät Java-ohjelmoitavat modeemit mullistavat kauko-ohjauksen, etävalvonnan ja -huollon

PPO-Elektroniikka Oy

Julkaistu: 07.05.2015 klo 08:00
Julkaisija: PPO-Elektroniikka Oy

Saksalaisen YAWiD-yhtiön modeemien Java-ohjelmoitavuus mahdollistaa sovellusten ohjelmoinnin suoraan modeemiin. Kun modeemin pariksi on aiemmin tarvittu erillinen logiikka, YAWiD-modeemi toimii itsenäisesti ohjelmoitavuutensa ansiosta. YAWiD-modeemit tuo Pohjoismaihin ja Venäjälle PPO-Elektroniikka Oy, joka kehittää älykkäitä etäohjaus ja -valvontaratkaisuja kansainvälisten yhteistyökumppaneidensa kanssa.

2000-luvulla on harpattu pitkä askel etävalvonnassa, tiedonkeruussa ja automatiikassa. Koneiden välisen tietoliikenteen (M2M) parissa toimiva YAWiD electronics GmbH on alan vahva osaaja. Suomalainen PPO-Elektroniikka Oy on tehnyt yhteistyötä YAWiD electronics GmbH:n perustaneen tiimin kanssa jo vuodesta 1995.

Java-ohjelmoitava modeemi taipuu moneen ─ uusi ulottuvuus M2M-liikenteeseen

− Modeemien Java-ohjelmoitavuus tuo uuden ulottuvuuden koneiden väliseen tietoliikenteeseen ja avaa teollisuudelle ja yrityksille tien kehittää toimintaa ja saada kustannussäästöä, vakuuttaa toimitusjohtaja Timo Ohtonen PPO-Elektroniikka Oy:stä.

YAWiD:n tuoteperheen uudet P.U.R.E. ja M.A.J.A. -modeemit eroavat toisistaan liitettävyytensä puolesta. M.A.J.A. on modeemien ”lippulaiva” (8 sisääntuloa/4 ulostuloa). P.U.R.E.-modeemista (4 sisään-/ulostuloa) löytyy useita muunneltavia versioita. Modeemit voidaan etäpäivittää ja niihin saa liitettyä paikannuksen.

Modeemien käyttötapoja on lukemattomia, niiden avulla voidaan toteuttaa etäyhteyksiin perustuvia ratkaisuja.

Esimerkkejä käyttötavoista:

• Kaukokäynnistystoiminnot

• Tilatietojen välitys ja ohjaus

• Etähuollon diagnostiikka

• Energiayhtiöiden sähkösyötön valvonta

• Katuvalojen ohjaus

• Jäte- ja kierrätyssovellukset

• Maatalouskoneiden valvonta ja ohjaus

• Terveydenhuollon tarpeet, mm. hoivapalvelut

YAWiD-modeemien merkittävimmät edut:

• Java-ohjelmoitavuus mahdollistaa sovellusten ohjelmoinnin suoraan modeemiin

• Modeemiin voidaan ohjelmoida jopa 32 samanaikaista toimintoa

• Käyttölämpötila-alue: -40 - + 85 °C

• ARM11 -arkkitehtuuri

• Suojattu liikenne

• Sovellus langattomasti päi

vitettävissä

• ”Watchdog” = aina päällä

• Pieni koko

− M2M -palvelujen ja teknologiasovellusten yhdistäminen edellyttää laajaa ja syvällistä osaamista, toteaa YAWiD:n perustaja, toimitusjohtaja Stefan Bütow.

YAWiD:n tiimillä on M2M:stä jo yli kahdenkymmenen vuoden kokemus ja vankka tietotaito. Yrityksen kehitysyksikössä rakennetaan yksilöllisiä ja helposti laajennettavia asiakassovelluksia, jotka taipuvat moneen. Uudet P.U.R.E.- ja M.A.J.A. -modeemit ovat näyttöä innovatiivisesta työstä M2M:n parissa. YAWiD toimii yhteistyössä useiden ohjelmistokehitykseen erikostuneiden saksalaisten, itäeurooppalaisten ja pohjoismaisten yritysten kanssa.

YAWiD electronics GmbH tarjoaa älykkäitä ratkaisuja M2M -tarpeisiin. Ydinosaamista ovat langaton teknologia ja satelliittinavigointijärjestelmät. YAWiD on valtuutettu saksalaisen Gemalto M2M GmbH:n Cinterion® -jälleenmyyjä.  Gemalto M2M GmbH on maailmanlaajuinen markkinajohtaja kännyköiden M2M -sovelluksissa. www.yawid.de

Lisätietoa tuotteista, ratkaisuista, käyttökohteista ja yhteistyöstä:

Timo Ohtonen, toimitusjohtaja, PPO-Elektroniikka Oy, 0400 420 393, timo.ohtonen@ppo-elektroniikka.fi
Juha Taskinen, projektointi, PPO-Elektroniikka Oy, 09 566 09212, juha.taskinen@ppo-elektroniikka.fi

PPO-Elektroniikka Oy   ̶  Turvaa ja turvallisuutta, missä ikinä oletkin
Suunnittelemme, valmistamme, maahantuomme ja viemme vaativaa valvontaelektroniikkaa. Rakennamme yksilöllisiä turvateknisiä ratkaisuja. 34 vuoden kokemus, osaava henkilökunta ja huipputuotteet takaavat onnistuneen lopputuloksen. www.ppo-elektroniikka.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki