Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Alepa ja Foodie.fm tutustuttavat kiireiset kuluttajat mobiiliin Kauppakassiin mobiiliseinien avulla

Julkaistu: 04.06.2012 klo 11:00
Julkaisija: HOK-Elanto

Alepan Kauppakassi -palvelu tuo maanantaina 4.6.2012 ensimmäisenä Suomessa viivakoodeihin perustuvat mobiiliseinät kaupunkikuvaan. Voit tutustua mobiiliseiniin Helsingissä Sokokselle johtavassa asematunnelissa noin 20 m pituisella seinällä. Viikon ajaksi myös Lasipalatsin edustan raitiovaunupysäkki Mannerheimintiellä tulee muuttumaan mobiiliseinäksi. Elielin aukiolle, lähijunien sisäänkäyntiin on myös tulossa mobiiliseinä kesäkuussa.

Mobiiliseiniin on tuotu kattava valikoima Alepan tuotteita, joita voi ostaa skannaamalla tuotteiden yhteydessä olevat viivakoodit matkapuhelimen avulla. Palvelu toimii iPhone- ja Anroid-puhelimissa sekä iPadissä Foodie.fm -sovelluksella. Sovellus on ilmainen ja ohjeet sen lataamiseen löytyvät mobiiliseinistä sekä osoitteesta www.alepa.fi.

”Mobiiliostaminen on oikeasti helppoa: lataat sovelluksen ja poimit haluamasi tuotteet ostoskoriin. Vahvistat ostokset ”Tilaa” komennolla, kerrot toimitusosoitteen ja valitset sopivan toimitusajan. Uskomme vahvasti mobiilin olevan tulevaisuudessa yksi ruokaostosten väline. Mobiiliseinän avulla haluamme tutustuttaa kiireisiä, liikkuvia ihmisiä mobiilin Kauppakasiin käyttöön. Paikalla on myös viikon ajan esittelijöitä auttamassa alkuun,” taustoittaa Alepan aluejohtaja Merja Saari. ”Mobiilisovellus on kätevä myös kotona kauppalistan tai täydennystilauksen tekoon: skannaa tuotteen viivakoodi ja lisää ostoskoriin odottamaan seuraavaa tilaustasi. Viivakoodista avautuvat myös tarkat tuote- ja ravintosisältötiedot.”

”Alepan Kauppakassi -palvelu on Suomen tunnetuin ruoan verkkokauppa. Se on toiminut ja helpottanut ihmisten arkea jo parin vuoden ajan. Alepan Kauppakassi tuo ruoat kotiovelle tai yrityksille tarvittaessa vain muutaman tunnin varoitusajalla. Tällä hetkellä Kauppakassi toimii Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten alueella, saaristoaluetta lukuun ottamatta, tarjoten ruoan verkko-ostamisen mahdollisuuden edullisin Alepan hinnoin yli miljoonalle suomalaiselle. Ostosten keräämisen ja kuljettamisen hinta koko toimitusalueella on 9,90 €. Asiakasomistajat saavat ostoksista sekä niiden keräys- ja kuljetusmaksuista normaaliin tapaan Bonusta,” kertoo Saari.

Alepan Kauppakassi -palvelu toimii osana Digital Foodie Oy:n kehittämää kansainvälisesti tunnustettua Foodie.fm osto- ja ruokasuosituspalvelua. 23.5.2012 Foodie.fm palkittiin yhdessä S-Ryhmän kanssa kultamitalilla arvostetussa Channel Innovation Awards -kilpailussa Yhdysvalloissa.

”Suomalaiset rakastavat kännyköitään ja meistä on luontevaa tuoda uusi tapa käyttää puhelinta ruokaostoksien tekemiseen. Foodie tekee kännykästä personoidun myymälän, josta löytyy yksi Suomen suurimmista reseptipankeista. Kesän aikana Foodiesta on saatavilla myös koko S-Ryhmän täydelliset hinta- ja valikoimatiedot myymälöittäin, tämä on ainutlaatuista maailmanlaajuisesti. Odotamme innolla millaisen vastaanoton mobiiliseinä saa,” kertoo Digital Foodien toimitusjohtaja Kalle Koutajoki.

Alepan Kauppakassin toiminta sekä viivakoodiostaminen on havainnollistettu videoin, jotka löytyvät Alepan nettisivuilta, osoitteesta www.alepa.fi sekä Alepan juuri avatuilta Facebook-sivuilta osoitteesta www.facebook.com/alepaan.

Alepa

Merja Saari
aluejohtaja
Alepa