Etusivu » Tiedotteet » Talous » Yrityskummin avulla maailmalle - 1171 yritystä haki neuvoja yrityskummeilta viime vuonna

Suomen Yrityskummit ry

Julkaistu: 19.03.2014 klo 15:00
Julkaisija: Suomen Yrityskummit ry

Suomen Yrityskummit ry on Suomen suurin mentorointiverkosto. Yrityskummi on yrittäjän kumppani, joka haluaa auttaa yrittäjää menestymään, kasvamaan ja työllistämään.

Viime vuonna yrityskummit auttoivat 1171 yritystä ja käyttivät mentorointiin 14 341 työtuntia. Yrityskummit antoivat suomalaiselle elinkeinoelämälle ja yhteiskunnalle laskennallisesti 2,2 miljoonan euron hyödyn. Yrityskummien toiminta kattaa koko maan ja toiminta laajenee koko ajan.

”Vuosi 2013 oli yrityskummien 20. toimintavuosi Suomessa. Vietimme sen työn merkeissä, rivakasti kasvaneiden toimeksiantojen parissa. Ilokseni voin todeta, että yrityskummien osaamisella on kysyntää”, sanoo Suomen Yrityskummit ry:n hallituksen puheenjohtaja Pauli Leimio. ”Käytännön osaajina yrityskummit pystyvät neuvomaan ja puhumaan liiketoiminnasta ymmärrettävästi. Yrityskummien neuvontatyöhön käyttämä aika on kaksinkertaistunut muutamassa vuodessa. Toimeksiannot ovat muuttuneet laadullisesti vaativammiksi ”, toteaa Pauli Leimio.

YRITYSKUMMI VAHVISTI OMIA AJATUKSIA

Yrityskummin toiminnan tavoitteena on yrityksen menestyminen. Yksi hyvä esimerkki yrityskummitoiminnasta on Pohjois-Pohjanmaalla toimiva Pehutec Oy. (liite)

YRITYSKUMMI PALVELUKSESSASI

Yrittäjä saa yrityskummilta vankkaa käytännön koulimaa osaamista käyttöönsä. Yrityskummi on keskustelukumppani, joka sparraa liiketoiminnan kehittämisessä, auttaa ideoita eteenpäin ja rohkaisee toimintaan. On onnistumisen tukena. Yrityskummien toiminta on maksutonta ja perustuu ehdottomaan luottamukseen. Lisää yrityskummitoiminnasta löydät osoitteesta www. yrityskummit.fi

LISÄTIETOJA:

hallituksen puheenjohtaja Pauli Leimio, Suomen Yrityskummit ry p. 0400 202 442

yrityskummiasiamies Minna Järvinen, Suomen Yrityskummit ry p. 050 371 0602

yrittäjä Pekka Päivärinta, Pehutec Oy p. 040 728 7177

YRITYSKUMMI YRITTÄJÄN KUMPPANI ONNISTUMISEN TUKENA

Suomen Yrityskummit ry on kokeneista yrittäjistä, yritysjohtajista ja elinkeinoelämän vaikuttajista koostuva asiantuntijaverkosto. Toimintamme on maksutonta ja luottamuksellista. Verkostoomme kuuluu yli 1000 yrityskummia. Autoimme vuonna 2013 yhteensä 1171 suomalaista yritystä menestykseen.

www.yrityskummit.fi