Etusivu » Tiedotteet » Talous » Yrityskauppa: Dimedia Mediatehdas osti Tammerneonin liiketoiminnan

Dimedia Mediatehdas

Yrityskauppa: Dimedia Mediatehdas osti Tammerneonin liiketoiminnan

Julkaistu: 06.01.2016 klo 07:30
Julkaisija: Dimedia Mediatehdas

Kotimainen mainosratkaisujen toimittaja Dimedia Mediatehdas Oy on ostanut Pohjoismaiden ja Itämeren alueen suurimpiin valomainosvalmistajiin lukeutuvan Tammerneon Oy:n liiketoiminnan. Alallaan merkittävä yrityskauppa mahdollistaa nopean kansainvälisen kasvun entistä järeämmällä ja erikoistuneemmalla tuotesalkulla.

- Voiko vuosi juuri paremmin alkaa! Tavoitteenamme on haukata nopeassa tahdissa merkittävä siivu kotimaisesta ja kansainvälisestä markkinasta. Yrityskauppa tuo meille ison mittakaavan tuote- ja projektiosaamista sekä valmiita asiakkuuksia suuriin globaaleihin ketjuihin, joihin kiinni pääseminen olisi omin voimin ollut hidasta ja vaikeaa, toteaa Dimedia Mediatehtaan toimitusjohtaja Tomi Harmonen.

Dimedia Mediatehdas Oy on erikoistunut kokonaisvaltaisten mainosratkaisujen ja opasteiden suunnitteluun ja valmistukseen. Isojen toimijoiden puristuksesta piittaamaton pikkujätti on vakiinnuttanut asemansa etenkin kestävien ja ympäristöystävällisten irtokirjain- ja kotelovalomainosten toimittajana.

Kaupan kohde, Tammerneon Oy, on puolestaan yksi pohjoismaiden ja itämeren alueen suurimmista valomainosten ja -opasteiden toimittajista. Yritys on tunnettu mm. huoltoasemaketjujen ja hypermarkettien liikepaikkoja valaisevista korkeista mainospylväistä eli pyloneista.

- Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Vaikka molemmat yritykset toimivat samalla toimialalla, olemme tähän asti keskittyneet vahvasti omiin segmentteihimme. Yhdistämällä osaamisemme pystymme tarjoamaan asiakkaillemme parempaa palvelua sekä vahvistamaan kilpailuasemaamme kattavammalla ja vahvemmalla tuotevalikoimalla, toteaa Tammerneon Oy:n liiketoimintajohtaja Timo Mattila.

Yhdistyminen tuo tuntuvaa lisäpotkua liiketoimintaan

Valomainonnan nousun povataan jatkuvan myös vuonna 2016.Vuosi alkaa myötätuulessa, tilauskannan ollessa erinomainen aikaisempiin vuosiin verrattuna.

- LED-tekniikka on ollut kovassa nousussa viimeiset 10 vuotta, mutta tekniikka kehittyy yhä kiihtyvällä tahdilla. Lanseeraamme kevään aikana kaksi uutta tuotetta, jotka on valmistettu täysin uudella menetelmällä, Harmonen paljastaa.

Tammerneonin liiketoiminta siirtyy Dimedia Mediatehtaalle 4.1.2016. Toiminta jatkuu Tammerneonin nimellä ja yritysten henkilöstö jatkaa tehtävissään vanhoina työntekijöinä. Muutos ei vaikuta yritysten olemassa oleviin sopimuksiin tai asiakassuhteisiin.

Dimedia Mediatehdas Oy / toimitusjohtaja Tomi Harmonen / p. 040 772 7877 / tomi.harmonen@mediatehdas.fi

Dimedia Mediatehdas Oy on kotimainen valomainosten, -opasteiden ja teippausten toimittaja. Vuonna 2005 perustetun yrityksen liikevaihto on 1,5 M€ (2014) ja se työllistää 11 henkilöä. www.mediatehdas.fi

Tammerneon on yksi Pohjoismaiden ja Baltian alueen suurimmista valomainosten valmistajista ja osa Tamware-konsernia. Vuodesta 1967 toimineen yrityksen liikevaihto on 4,3 M€ (2014) ja henkilöstömäärä 24. www.tammerneon.fi