Etusivu » Tiedotteet » Talous » Wärtsilän Damlin: vienti kaipaa myynti- ja monikulttuurisuusosaamista

Teknologiateollisuus ry

Wärtsilän Damlin: vienti kaipaa myynti- ja monikulttuurisuusosaamista

Julkaistu: 06.05.2013 klo 11:13
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Wärtsilän toimitusjohtaja Stefan Damlin jakaa käytännön kokemuksiaan vientiosaamisesta ja patistaa yrityksiä kummiyritystoimintaan  Teknologiateollisuuden Toimitusjohtaja-blogissa.

Suomalaisilla on Damlinin mielestä asia yleensä hyvin hallussa, mutta myyntiin ja kulttuureiden ymmärtämiseen liittyvissä taidoissa on vientikaupassa vielä hiottavaa. Vientiosaaminen ei synny itsestään – nuorten on saatava entistä aiemmin kosketus aitoon yrityselämään.

Damlin esittääkin blogissa aloitteen kummiyritystoiminnan laajentamisesta.

Lue blogi Teknologiateollisuuden nettisivuilla.

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.