Etusivu » Tiedotteet » Talous » VR:n Kouvolan ja Kuusankosken lakot laittomia

VR:n Kouvolan ja Kuusankosken lakot laittomia

Julkaistu: 29.03.2016 klo 19:54
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

VR:n Kouvolan ja Kuusankosken ratapihan työntekijät marssivat tänään ulos työpaikoiltaan. Lakko alkoi klo 14 ja sen on ilmoitettu päättyvän keskiviikkoaamuna klo 6.00. Palta tuomitsee työntekijöiden laittoman lakon.

– On hyvin valitettavaa että Kouvolassa ja Kuusankoskella lakkoillaan. Kyse on laittomasta lakosta, josta aiheutuu tavaraliikenteen häiriöiden myötä vahinkoa VR:lle ja sen asiakkaille, Paltan varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto sanoo.

– Työehtosopimuksen voimassa ollessa tällainen ei pitäisi olla mahdollista. Vaadimme, että työntekijät palaavat töihinsä viipymättä, Aarto jatkaa.

Lakkoilijat kuuluvat Julkisten- ja hyvinvointialojen liitto JHL:ään.

Lisätiedot:
varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, p. 040 152 0073

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Paltalla on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry