Etusivu » Tiedotteet » Talous » Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä -kansalaisaloite kerää kannatuksia vauhdilla.

Julkaistu: 20.12.2013 klo 09:48
Julkaisija: Ilkka Hikipää

Jorma Ollilan työryhmän ehdottama satelliittipaikannukseen perustuva kilometrivero, sai heti julkistamisen jälkeen aikaan kannatusryntäyksen  kansalaisaloitteelle,  joka ajaa ihmisille vapautta liikkua ilman viranomaisseurantaa.

Kansalaisaloite.fi –sivuilla oleva aloite nimeltään Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä, on Ollilan ryhmän ehdotuksen jälkeen ollut nopeimmin kannatuksia keräävä kansalaisaloite kaikista 51:stä käynnissä olevasta aloitteesta. Vielä maanantaiaamuna aloitteella oli noin 900 kannattajaa.

Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä –kansalaisaloite on kerää tällä hetkellä uusia kannatuksia yli 1000 kannatuksen päivävauhdilla. Vielä eilen torstaina ko. aloite oli 5:llä sijalla kannatusmäärissä, mutta tänään se on noussut jo 3:lle sijalle kannatusmäärissä.

Jos uusien kannattajien määrä kasvaa jatkossakin samalla tahdilla, niin aloite menee eduskunnan käsittelyyn. Sitä varten kannatuksia tarvitaan 50.000 kappaletta.

Näin nopea kannatustahti kertoo aloitteen vireillepanijan näkemyksen mukaan siitä, että Ollilan ryhmän ehdottama, satelliittipaikannukseen perustuva liikkumisen valvonta epäilyttää monia ihmisiä ja liikkumisen seurannalle ei haluta altistua.

Linkki aloitteeseen:

Ilkka Hikipää