Etusivu » Tiedotteet » Talous » Uutta yritystoimintaa Aulangolle

Uutta yritystoimintaa Aulangolle

Julkaistu: 17.04.2015 klo 09:37
Julkaisija: Linnan Kehitys Oy

Metsähallitus ja paikallinen luontomatkailuyritys, Evon Luonto Oy, ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen toiminnan laajentumisesta Aulangon luonnonsuojelualueelle.

Evon Luonnolle siirtyvät vuokrasopimukset historialliseen Aulangon Näkötornin kahvilaan sekä idylliseen Aulangon Joutsenlammen kioskiin. Lisäksi vuokrasopimus on solmittu erillisestä, Aulangon Joutsenlammen tuntumassa sijaitsevan noin 120 neliön kiinteistön vuokrauksesta luontomatkailukäyttöön. Rakennus sijaitsee keskeisellä paikalla Aulangon luonnonsuojelualueen ytimessä ja näin ollen tarjoaa yhden lisämahdollisuuden Aulangon alueen vetovoimaisuuden kehittämiseen ja kävijämäärien kasvattamiseen.

Evon Luonto Oy on viimeisen kahden vuoden aikana operoinut Metsähallituksen omistamalla Hämeenlinnnan Evon retkeilyalueella  kolmea eri luontomatkailukohdetta, Ruuhijärveä, Syväjärveä sekä Niemisjärven virkistyskalastusaluetta ja Caravan-aluetta.  Toiminta Evolla on sujunut erittäin positiivisesti ja asiakasmäärät sekä yritys- että yksityisasiakkaiden keskuudessa ovat nousseet. Viimeisen kahden vuoden aikana Evon Luonto on palvellut noin 250 asiakasryhmää ja myynyt yli 6.000 henkilömajoitusvuorokautta.

”Olen todella innoissani siitä, että Metsähallituksen kanssa on päästy lisäsopimuksiin, jotka mahdollistavat entistäkin kattavamman luontopalvelutoiminnan Hämeenlinnan ympäristössä, valtakunnallisesti erittäin keskeisillä paikoilla. Luupissamme on neljä miljoonaa suomalaista kahden tunnin ajomatkan päässä!  Meillä on nyt käsissämme hieno paketti, josta löytyvät majoitus-, kokous-, virkistys- ja TYKY-palvelut yrityksille sekä perinteinen tilojen vuokraus ja luontomatkailupalvelut omatoimisille luontomatkailijoille - vauvasta vaariin. Nämä kaikki upeissa luontoympäristöissä, ja tämän uuden sopimuksen myötä vielä Suomen kansallismaisessa, Hämeenlinnan Aulangolla.  Minulla on kova halu kehittää Hämeenlinnan alueen luontomatkailupalveluita ja hankkia alueille uusia asiakasryhmiä, läheltä ja kaukaa”, iloitsee Evon Luonnon yrittäjä Kaj Järvinen.

Aulangon luonnonsuojelualueesta ja Evon Retkeilyalueesta vastaava puistonjohtaja Erkki Virolainen toteaa, että ”nyt molemmilla alueilla on yhä paremmat mahdollisuudet kehittyä ja palvella luontomatkailun ystäviä.  Evon Luonto Oy on onnistunut Evon retkeilyalueella mainiosti, pystynyt omalta osaltaan lisäämään Evon tunnettuutta ja elinvoimaisuutta. Nyt meillä on lupa odottaa samankaltaista kehitystä Aulangollakin. Vastavuoroisesti metsähallitus maalaa ja kunnostaa Joutsenlammen kahvilan sekä ehostaa näkötornin kahvilaa kevään aikana. On hienoa nähdä sopimuskumppaniemme menestyvän luontomatkailun saralla. Yrittäjällä on näiden uusien sopimusten myötä paremmat  edellytykset tarjota uhä monipuolisempia palveluita ja investoida yhdessä meidän kanssamme alueiden kehittymiseen”.

Uusi sopimus istuu hienosti myös Hämeenlinnan kaupungin ja sen elinkeinoyhtiön, Linnan Kehityksen, suunnitelmiin Aulangon kehittämiseksi. ”Viime vuonna valmistuneen Aulanko Facelifting -selvityksen toimenpiteitä  on pantava toimeen tämän kevään  aikana jo tehtyjen toimenpiteiden lisäksi. Tähän saumaan uusien, innokkaiden yrittäjien tulo Aulangon kehittämiseen on erittäin tervetullutta! Hienoa, että Aulanko saa uutta verta kokeneelta luontomatkailuyrittäjältä”, toteaa Linnan Kehityksen toimitusjohtaja Mervi Käki.

Evon Luonto Oy, Kaj Järvinen, 040 417 3627

Metsähallitus, Puistonjohtaja Erkki Virolainen, 0400 549 645

Linnan Kehitys Oy, Toimitusjohtaja Mervi Käki, 040 742 4054

Aulangon luonnonsuojelualue, www.luontoon.fi/aulanko

Linnan Kehitys Oy on Hämeenlinnan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö. Tehtävänämme on lisätä Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua. Saamme aikaan taloudellista kasvua verotuloina sijoittuvien yritysten, tapahtumien ja uusien asukkaiden kautta. Tavoitteenamme on, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki