Etusivu » Tiedotteet » Talous » Uusi viisas johdatus Marxin ajatteluun

Uusi viisas johdatus Marxin ajatteluun

Julkaistu: 19.12.2013 klo 14:15
Julkaisija: Into Kustannus

Karl Marx on yksi kaikkien aikojen merkittävimistä ajattelijoista, mutta mikä oli hänen suuri ajatuksensa? Millaisen talousteorian Marx todella kehitti? Mitä hän tarkoitti ”vieraantumisella” ja todellisella vapaudella? Mitkä Marxin ajatukset joutavat romukoppaan?

Viisaassa 147-sivuisessa kirjassa maailmankuulu filosofi Peter Singer kertoo, mikä oli Marxin ajattelun ydin ja suuri linja. Singer ei juutu poliittisiin poteroihin eikä päivänpolitiikan pikkuseikkoihin, vaan kertoo, miten Marx pyrki ratkaisemaan tärkeimpiä yhteiskunnallisia ongelmia. Kirja on julkaistu alun perin Oxfordin yliopistokustantamon arvostetussa A Very Short Introduction -kirjasarjassa.

Peter Singer tunnetaan Suomessa lähinnä eläinoikeus- ja moraalifilosofina, mutta hän on vuosikymmenten aikana kirjoittanut laajasti monista yhteiskuntafilosofisista kysymyksistä. Singer on julkaissut kymmeniä kirjoja, ja hänen Oikeutta eläimille -teostaan on kutsuttu ”nykyaikaisen eläinoikeusliikkeen Raamatuksi”. Singerin muita tunnettuja kirjoja ovat muun muassa Practical Ethics, Hegel, How Are We to Live? sekä Ethics into Action.

”Ihailtavan tasapuolinen kuva Marxista ja hänen saavutuksistaan.” – The Observer

”Täydellinen taskuun sujautettava kirja vapaahetkiä varten.” – The Times

”Tämä Marx-kuva saattaa hieman yllättää niitä, jotka ovat tottuneet lukemaan Marxin yksiselitteisesti taloustieteilijöiden joukkoon. Singer lähestyy Marxia pikemmin nuorhegeliläisenä filosofina, mikä Marx tietysti olikin. Tämä näkökulma antaa tilaa tutkia Marxin ajattelun moraalista ydintä.” – Teppo Eskelinen

KIRJAN TIEDOT:
Peter Singer: Marx
Suomentanut Teppo Eskelinen
Alkuteos: Marx – A Very Short Introduction, Oxford University Press
ISBN: 978-952-264-231-8
147 sivua, kovakantinen, sidottu
Lataa painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/MarxKansi_nettiin.jpg

LISÄTIEDOT:
Jaana Airaksinen, jaana.airaksinen@intokustannus.fi, 045 633 4495
Tatu Matilainen, tatu.matilainen@intokustannus.fi, 040 7462 617
Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi

Into Kustannus on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.facebook.com/intokustannus