Etusivu » Tiedotteet » Talous » Uusi palvelu tuo apua tuoreen yrittäjän arkeen

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Uusi palvelu tuo apua tuoreen yrittäjän arkeen

Julkaistu: 08.12.2015 klo 10:43
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Nuorille yrityksille on avattu uusi liiketoimintojen tukipalvelu Kotkan-Haminan seudulla. Kehittämisyhtiö Cursor Oy:n tuottama NYT-palvelu on perustettu vastaamaan yrityskentästä tulleeseen toiveeseen ohjata nuoria yrityksiä näiden alkuvuosien liiketoimintahaasteissa.

”Nuoret yritykset ovat aina liiketoimintojensa rakentamisvaiheessa ja näillä on usein keskimääräistä voimakkaampi pyrkimys kasvuhakuisuuteen. Yrityksen kannalta kasvua ja kehittymistä tarvitaan, jotta yritys saavuttaa nopeasti kannattavan liiketoiminnan rajan”, sanoo NYT-palvelua luotsaava Mika Saarinen. Yrityksen alkuaikojen investoinnit täytyy maksaa ja asiakaskunta täytyy ottaa haltuun mahdollisimman nopeasti.

Yli alkuvaiheen sudenkuopista

Kasvava ja kehittyvä nuori yritys saavuttaa pian tilanteen, jossa ensimmäisten työntekijöiden palkkaaminen tulee ajankohtaiseksi. Samalla liiketoiminnan kasvaessa yrityksen johtamishaasteet kasvavat, ja mm. myyntiin, sopimuksiin, kassanhallintaan ja rahoitukseen tulee kiinnittää yhä enemmän huomiota. ”Usein yrittäjä kohtaa osaamispuutteita näissä asioissa. Kehittyvälle yritykselle ei riitä, että liiketoimintaa suunnitellaan ”vain viikko kerrallaan ” eteenpäin. Nuoren, vastaperustetun yrityksen liiketoiminta- ja osaamisvaatimukset ovat siis aivan samat kuin jo pitkään toimineen yrityksen. NYT-palvelun tehtävänä on avustaa yritystoiminnan alkuaikojen sudenkuoppien ylittämisessä”, kuvailee Mika Saarinen.

NYT-palvelun piiriin otetaan enintään 200 nuorta – vuoden 2012 aikana tai sen jälkeen – perustettua yritystä. ”Yritysten toimialoilla ei ole merkitystä eikä yritysten lähtötilanteella. Pääasia on, että yritykset ovat kasvu- ja kehittymishalukkaita ja sijaitsevat Cursorin toimialueella Kotkan-Haminan seudulla. Kannattaa siis olla aktiivinen ja ilmoittautua pikaisesti palvelun pariin”, vinkkaa Mika Saarinen. NYT-palvelusta ei koidu yritykselle suuria kustannuksia, sillä palvelua tuotetaan pääsääntöisesti maksuttomasti. Palvelu saa rahoituksensa alueen kunnilta ja ELY-keskukselta.

Lisätietoja NYT-palvelusta:

palvelupäällikkö Mika Saarinen, Cursor Oy

mika.saarinen@cursor.fi, puh. 040 190 2538

www.cursor.fi/nyt

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon