Etusivu » Tiedotteet » Talous » Uponor Infra myy Omega-Liner®-liiketoiminnan tanskalaiselle Per Aarsleff A/S -yritykselle

Uponor

Julkaistu: 16.12.2015 klo 15:57
Julkaisija: Uponor

Uponor Infra myy Omega-Liner®-liiketoimintansa tanskalaiselle putkistosaneerausten asiantuntijalle. Omega-Liner®-muotoputkisujutus on nopea ja luotettava Close-fit-menetelmä viettoviemärien saneeraukseen. Uponorin muu putkistosaneerausliiketoiminta jatkuu entisellään.

Uponor on päättänyt myydä Omega-Liner®-putkistosaneerausliiketoimintansa tanskalaiselle Per Aarsleff A/S -yritykselle. Päätöksen taustalla ovat Uponor Infran tuotevalikoiman strategiset linjaukset. Sopimuksen mukaan koko Omega-Liner®-liiketoiminta siirtyy Per Aarsleffille. Sopimuksella ei ole henkilöstövaikutuksia ja Uponorin muu putkistosaneerausliiketoiminta jatkuu entisellään.

– Uponorin Omega-Linerilla on ainutlaatuisia ominaisuuksia, ja haluamme pitää tuotteen markkinoilla jatkossakin, sanoo Uponor Infran toimitusjohtaja Sebastian Bondestam.

– Per Aarsleff on yksi maailman suurimpia kaivamattoman putkisaneerausteknologian kehittäjiä ja alan markkinajohtaja. Luotan heidän kykyynsä jatkaa Omega-Linerin ainutlaatuisten ominaisuuksien kehittämistä ja hyödyntämistä niin asiakkaiden kuin käyttäjienkin hyväksi, Bondestam sanoo.

Omega-Linerin pääasialliset markkinat ovat olleet Suomessa, Tanskassa ja Baltiassa.

Lisätietoja: Suomen myyntiyksikön päällikkö Juha Kainulainen, Uponor Infra, puh. 040 860 7052, juha.kainulainen@uponor.com

Yrityksestä:
Uponor on yksi johtavista asuin- ja liikerakennusten sisäilmasto- ja käyttövesijärjestelmien toimittajista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Pohjois-Euroopassa Uponor on myös merkittävä yhdyskuntatekniikan putkijärjestelmien toimittaja. Uponorissa työskentelee yhteensä noin 3 800 henkilöä 30 maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 ylitti miljardi euroa. Uponorin osake on listattu NASDAQ Helsingissä. Lisätietoja: uponor.fi