Etusivu » Tiedotteet » Talous » Tulli lakkauttaa yhden toimipaikan asiakaspalvelun ja rajoittaa neljässä toimipaikassa asiakaspalvelua yhteen päivään viikossa 1.6.2016 alkaen

Tulli

Julkaistu: 27.05.2016 klo 09:00
Julkaisija: Tulli

Tulli lakkauttaa Hakkilan asiakaspalvelupisteen Vantaalla sekä rajoittaa Hangon, Porin, Tornion (Etelätulli ja Hallituskatu) ja Turun asiakaspalvelun yhteen päivään viikossa 1.6.2016 alkaen. Pääosa Tullin palveluista on sähköisiä ja suurin osa asiakkaista käyttää niitä. Loput tiskiasioinnin palvelutarpeista on mahdollista hoitaa vaihtoehtoisilla asiointitavoilla. Pääkaupunkiseudulla Lentotullin ja Vuosaaren tullin asiakaspalvelut palvelevat tarvittaessa asiakkaita.

Tullineuvonta neuvoo tarvittaessa

Toimipaikkojen asiakaspalvelumuutoksista ja vaihtoehtoisista asiointitavoista tiedotetaan Tullin verkkosivuilla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi. Lisäksi Tullin henkilö- ja yritysneuvonta neuvoo asiakkaita tapauskohtaisesti.

Asiakaspalvelua yhtenä päivänä viikossa jatketaan

Tulli rajoitti maaliskuun 2016 alusta alkaen Jyväskylän, Kokkolan, Lahden, Oulun, Rauman, Tampereen, Vaasan toimipisteiden asiakaspalvelua yhteen päivään viikossa. Palveluajan rajoittaminen ei ole aiheuttanut ongelmia ja vaihtoehtoiset toimintatavat ovat olleet toimivia ratkaisuja asiakaspalvelun järjestämiseksi. Edellä mainittujen tullitoimipaikkojen asiakaspalvelua jatketaan toistaiseksi yhtenä päivänä viikossa.

Asiakaspalvelun muutoksilla ei ole henkilöstön vähentämisvaikutuksia

Kaikille henkilöille, jotka työskentelevät asiakaspalvelu­tehtävissä Hakkilassa sekä Hangossa, Porissa, Torniossa (Etelätulli ja Hallituskatu) ja Turussa, on löydetty korvaavaa työtä oman työssäkäyntialueen sisältä tai vaihtoehtoisesti uusia tehtävämahdollisuuksia Tullissa.

Lisätiedot:

Muutossivusto
Sari Bjong, asiakaspalvelupäällikkö, p. 040 332 5063
Tom Ferm, asiakkuus- ja veronkantojohtaja, p. 040 332 2622

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 200 henkilöä.

Seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon