Etusivu » Tiedotteet » Talous » Tradekan tulos parani

Tradekan tulos parani

Julkaistu: 20.04.2016 klo 16:00
Julkaisija: Tradeka

Osuuskunta Tradeka -konsernin tilikauden tulos viime vuodelta oli 7 miljoonaa euroa. Parannusta edelliseen vuoteen verrattuna oli 11 miljoonaa euroa.

Heikko yleinen taloustilanne painoi edelleen Restel Oy:n tulosta, joka oli tappiollinen 7,6 miljoonaa euroa. Sijoitustoiminnassaan Tradeka sen sijaan ylsi hyvään, yli 6 %:n tuottoon. Myös Osuuskunnan rahoitusasema ja omavaraisuusaste olivat edelleen erittäin hyvällä tasolla.

Osuuskunnan tilinpäätös vahvistettiin 20.4.2016 pidetyssä Osuuskunnan edustajiston kokouksessa. Tervehdyspuheenvuoron kokouksessa käytti eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman.

Lähes 600 000 euroa yleishyödylliseen toimintaan

Kokouksessa päätettiin myös Osuuskunta Tradekan lahjoituksista yleishyödylliseen toimintaan. Tänä vuonna Osuuskunta lahjoittaa yleishyödylliseen toimintaan lähes 600 000 euroa. Lahjoitukset luovutettiin Osuuskunnan edustajiston kokouksen yhteydessä.

Lahjoituksen saivat mm. Tampereen yliopisto, Lasten sairaala -hanke sekä Nappi Naapuri-palvelu. Lisäksi Tradeka tukee aikaisempien vuosien tapaan eläkeläisjärjestöjen lomatoimintaa. Muita lahjoituksen saajia ovat Nuoret Kotkat, Pioneeriliitto, Solidaarisuus, Spartacus-säätiö sekä Kalevi Sorsa -säätiö ja Vasemmistofoorumi.

Toimitusjohtaja Perttu Puro, puh. (09) 733 5001

Osuuskunta Tradeka on hallinnointiosuuskunta, joka omistaa Osuuskunnan jäsenetutoiminnasta vastaavan Tradeka-palvelut oy:n sekä 98 % Osuuskunnan ydinliiketoimintoja hallinnoivasta Tradeka-Yhtiöt Oy:stä. Tradeka-Yhtiöt Oy omistaa kokonaan hotelli- ja ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus oy:n. Osuuskunnalla on noin 255 000 jäsentä.
www.tradeka.fi