Etusivu » Tiedotteet » Talous » Tooltech ja VTT sopivat Intia-yhteistyöstä

Tooltech ja VTT sopivat Intia-yhteistyöstä

Julkaistu: 18.10.2013 klo 09:37
Julkaisija: Tooltech

Intialaisten ja eurooppalaisten yritysten yhteistyötä edistävä Tooltech-konserni ja VTT ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaisesti Tooltech edustaa VTT:ta Intiassa.

Allekirjoitusjuhla pidettiin Helsingissä Intian suurlähetystössä. Tilaisuutta kunnioitti läsnäolollaan Intian Suomen- ja Viron-suurlähettiläs Aladiyan Manickam. Hän kiitti Tooltechin merkittävää panosta ”Suomi–Intia-yritys- ja -tutkimusillan rakentamisessa”. Yhtiö on käynnistänyt merkittäviä tutkimushankkeita Turun ja Oulun yliopistojen kanssa. Myös Helsingin yliopiston kanssa pyritään jatkamaan yhteistyötä. Suulähettiläs kertoi Suomen ulkomaankauppaministeri Alexander Stubbin olevan parhaillaan Intian vierailulla. Myös VTT:n asiantuntijoita on Intiassa ministerin kanssa.

Tooltechin hallituksen puheenjohtaja Atul Khanna sanoi sekä Intiassa että Suomessa vaadittavan kärsivällisyyttä uudenlaisten aloitteiden juurruttamisessa. Tooltech ei ole tavanomainen ulkoistusapu vaan yhdistää suomalaisia ja intialaisia vahvuuksia niin, että työpaikat lisääntyvät molemmissa maissa, kun innovaatioihin, niiden kaupallistukseen ja jättimarkkinoiden avaamiseen saadaan yhdessä tehokas ote. Tooltechin hallituksen intialaiset jäsenet Rohit Watsa ja Ravi Sonalkar olivat myös mukana tilaisuudessa.

VTTn puolesta sopimuksen allekirjoittivat toimialajohtajat, professori Jouko Suokas ja professori Kari Larjava. Suokas sanoo: ”Tooltech on ollut Suomessa jo kymmenen vuotta. Mielestämme Tooltech on osaava, systemaattinen, ammattitaitoinen ja ystävällinen yhteistyökumppani. Tooltech on innovatiivinen ja hyvin verkostoitunut, sopii täydellisesti VTT:n edustajaksi.”

Lisätietoja antavat

Bipasha Datta
Tooltech
puh. 050 430 68 66
bipasha.datta@tooltech.net

Olli Ernvall
VTT
puh. 020 722 67 47

Kuvassa vasemmalta oikealle: Jouko Suokas, VTT, Atul Khanna, Tooltech, Kari Larjava, VTT, Ravi Sonalkar ,Managing Director, Tooltech, Mrs. Manickam ja Intian Suomen- ja Viron-suurlähettiläs Manickam.

Tooltech on mekaanisen ja nyttemmin myös digitaalisen suunnittelu- ja insinööriosaamisen liikkeellepaneva voima, joka tuottaa, nopeuttaa ja tehostaa innovaatiota, kaupallistusta ja yhteysverkostojen luontia Euroopan ja Intian välillä. Yhtiö on palvellut mm. autoteollisuutta kuten BMW:ia, Audia ja Volvoa sekä muita teollisuusyrityksiä kuten GS Hydroa, Metso Paperiä, Atlas Copcoa, Cargotecia, yhteensä yi 50 eurooppalaista yritystä. Tooltechin myynti- ja palvelukeskukset ovat Intian Punessa ja Bangaloressa, Helsingissä, Göteborgissa, Münchenissä ja Romanian Oradeassa.

VTT on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen teknologian tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä sekä edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia.

www.tooltech.net

www.vtt.fi