Etusivu » Tiedotteet » Talous » Teknologiateollisuus ry:n uusi strategia painottaa uudistumisen aikaa

Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuus ry:n uusi strategia painottaa uudistumisen aikaa

Julkaistu: 25.08.2015 klo 17:00
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Suomalainen teknologiateollisuus on viime vuosina ollut vaikeuksissa. Globaali kilpailukyky on heikentynyt huolestuttavasti. Jotta suomalainen teknologia-ala menestyisi jatkossa, on sekä toimintaympäristön että yritysten uudistuttava.

Teknologiateollisuus ry:n alkavalla strategiakaudella vaikutetaan ennen kaikkea työmarkkinoiden uudistumiseen, suomalaisen teknologia-alan kilpailukyvyn parantamiseen sekä alan monipuolisuuden ja merkittävyyden viestimiseen. Laajassa jäsenyhteistyöverkostossa teknologiayrityksiä kannustetaan kasvamaan kestävästi ja kannattavasti.

Kuva: Teknologiateollisuuden strategia 2015-2019

Myös johtoryhmä uudistuu

Teknologiateollisuuden strategiauudistuksen myötä myös organisaatiota ja johtoryhmää on uudistettu.

Johtoryhmä 1.9.2015 alkaen

Toimitusjohtaja: Jorma Turunen
Työmarkkinat: johtaja Eeva-Liisa Inkeroinen
Elinkeinopolitiikka: johtaja Sanna Rauhansalo
Kehityshankkeet: johtaja Laura Juvonen
Viestintä: johtaja Nora Elers
Talous ja hallinto: johtaja Esko Keskinen
Johtoryhmän sihteeri: johdon assistentti Liisa Rusthollkarhu

Risto Alanko jatkaa varatoimitusjohtajana 31.12.2015 eli eläkkeelle siirtymiseensä asti. 1.1.2016 lähtien varatoimitusjohtajana toimii Eeva-Liisa Inkeroinen.

Uudistukset eivät vaikuta henkilöstön määrään.

Jorma Turunen, toimitusjohtaja, Teknologiateollisuus ry
puhelin: 0500 445 444

Teknologiateollisuuden johtoryhmä 1.9.2015

Henkilöt vasemmalta: Laura Juvonen, Eeva-Liisa Inkeroinen, Sanna Rauhansalo, Esko Keskinen (takana), Jorma Turunen, Liisa Rusthollkarhu ja Nora Elers.

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan runsaat 280 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.