Etusivu » Tiedotteet » Talous » Teknologiateollisuuden työhyvinvointihanke laajenee nyt Joensuun alueelle

Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden työhyvinvointihanke laajenee nyt Joensuun alueelle

Kutsu.
Julkaistu: 10.01.2012 klo 13:27
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut Hyvä työ – Pidempi työura -hankkeen laajentumisvaiheen tiedotustilaisuuteen.

Teknologiateollisuuden työhyvinvointihanke laajenee nyt  Joensuun alueelle. Tavoitteena on saada 100 uutta teknologia-alan yritystä mukaan.

Hyvä työ - Pidempi työura -hanke pilotoitiin vuonna 2011. Mukana on ollut 19 teknologia-alan yritystä, jotka kehittävät työhyvinvointia. Hankkeeseen kehitetyt Tutka-työkalut on nyt testattu, ja ne ovat valmiina yritysten käyttöön. Tilaisuuteen on kutsuttu alueen yritysten edustajia kuulemaan ja keskustelemaan lisää hankkeesta.

Työhyvinvointi lisääntyy iän myötä – nuoret ja työntekijäammatit uusina haasteina

Teknologiateollisuuden Hyvä työ - Pidempi työura -hankkeen tutkimustulosten perustella yritysten henkilöstön työhyvinvointi näyttäisi kokonaisuudessaan kehittyvän suotuisasti iän myötä. Hyvinvoinnin paraneminen on selkeämpää toimihenkilöillä kuin työntekijöillä. Työhyvinvoinnin tasossa on kuitenkin suuria eroja yritysten välillä. Nuorten ja työntekijöiden työhyvinvointiin on kiinnitettävä jatkossa erityistä huomiota.

Toimenpiteet räätälöitävä

”Jos tuloksia halutaan, työhyvinvoinnin kehittämisen toimenpiteet on räätälöitävä eri ikä- ja henkilöstöryhmille erikseen”, kertoo henkilöstöpäällikkö Sari Peltola Helvar Oy:stä. Myös yrityksen henkilöstöltä kaivataan rohkeutta sanoa ääneen, mikä työhyvinvointiin vaikuttaa. Käytännön parannukset työpaikalla kasvattavat luottamusta. Sitoutuminen, systemaattisuus ja yhdessä tekeminen tuovat tulosta.

Tapahtuman tiedot
Hyvä työ - Pidempi työura -hankkeen laajennusvaihe - tiedotustilaisuus

Aika: 13.1.2012  klo 9.00-11.30
Paikka: Sokos Hotel Kimmel, Itäranta 1, Joensuu

Ilmoittautumiset: marja-leena.liski@teknologiateollisuus.fi

Tilaisuudessa hankkeen projektipäällikkö Tiina Hartikainen esittelee hanketta, työkaluja sekä saavutettuja tuloksia. Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus haastatteluihin.

Tervetuloa!

Hyvä työ -pidempi työura -hanke